Sağlık Profesyoneli Platform Kullanım Sözleşmesi
Sağlık Profesyoneli Platform Kullanım Sözleşmesi
1- TARAFLAR
İşbu sözleşme aşağıdaki taraflar arasında imzalanmıştır:
- “Kızılırmak Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Next Level No:3A/10 Çankaya/ANKARA” adresinde mukim, 0326066260500001 MERSİS Numaralı EHEALTH TEKNOLOJİ A.Ş. (“PLATFORM SAHİBİ” olarak anılacaktır)
- “Uzaktan Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Hakkında Yönetmelik” kapsamında uzaktan sağlık hizmeti sunmaya yetkili Sağlık Tesisleri bünyesinde “1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun” uyarınca ilgili branşlarda çalışan SAĞLIK MESLEK MENSUBU (“SAĞLIK PROFESYONELİ” olarak anılacaktır)
2- KONU VE KAPSAM
İşbu sözleşme; Uzaktan Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Hakkında Yönetmelik uyarınca verilecek uzaktan sağlık hizmetlerinin ifası kapsamında danışanlar ve sağlık meslek mensuplarını bir araya getirmek, yüz yüze verilen sağlık hizmetlerine ilişkin randevu taleplerini çevrimiçi ortamda karşılamak ve gerek ruhsal gerek bedensel iyilik halinin desteklenmesi adına çeşitli branşlarda sunulacak danışmanlık hizmetlerine aracılık etmek amacıyla kurulan “www.ehealth.com.tr” adresli online sağlık hizmet platformunu üye olarak kullanacak sağlık meslek mensuplarının kullanım yetki ve koşulları, tarafların hak ve yükümlülükleri ile ücretlendirmeye ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir.
3- TANIMLAR
Bu sözleşmede geçen;
Sağlık Tesisi: Sağlık Hizmet Sunucularının Basamaklandırılmasına Dair Yönetmelik kapsamında sağlık hizmetleri sunumunda yetkili, uzaktan sağlık hizmetlerinin sunulması kapsamında faaliyet izni olan sağlık kurum/kuruluşlarını,
Sağlık Profesyoneli: “1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun” uyarınca doktor, uzman doktor, diş doktoru, vb. meslekleri yürüten sağlık meslek mensuplarını,
Danışan: Uzaktan sağlık hizmeti almak ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti almak için çevrimiçi ortamda randevu oluşturmak amacıyla platformu kullanan 18 yaşını doldurmuş, tam ehliyetli gerçek kişileri,
Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
Yönetmelik: Uzaktan Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Hakkında Yönetmeliği,
Platform: “www.ehealth.com.tr” adresli online sağlık hizmet platformunu,
Profil: Sağlık Profesyoneli tarafından Platform üzerinde oluşturulan adı – soyadı, mesleği, uzmanlık alanları gibi bilgileri içeren sayfayı,
Platform Üyelik Ücreti: Platform kullanımına karşılık üyelerden belirli periyotlarla tahsil edilecek ücreti,
Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü veriyi,
Kişisel Verilerin İşlenmesi: Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi,
Veri İhlali: İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla, mevzuattaki yetkileri ve görevlendirmeleri aşacak şekilde başkaları tarafından elde edilmesini,
Veri Sorumlusu: Kişisel sağlık verilerinin işlenme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,
Açık Rıza: Belirli bir konuya ilişkin bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızayı,
Aydınlatma Metni: 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, Kişisel Sağlık Verileri Hakkında Yönetmelik ve Uzaktan Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Hakkında Yönetmelik ile tanımlanan veri sorumlusu sıfatıyla Platform Sahibi tarafından işlenen kişisel verilerin güvenliği ile bu verilerin mevzuatta düzenlenen kullanım amaç ve koşulları hakkında Kullanıcıyı detaylı olarak bilgilendiren metni ifade eder.
4– UZAKTAN SAĞLIK HİZMETLERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME
4.1. Uzaktan sağlık hizmeti; sağlık hizmetinin mekândan ve coğrafyadan bağımsız olarak ve çağdaş tıbbî teknolojiye dayanılarak sunulması amacıyla Bakanlıkça çıkarılan Yönetmelik ile belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde uzaktan sağlık hizmeti sunmaya yetkili sağlık tesisleri ve bu tesisler bünyesinde çalışan Türkiye’de hizmet ifasına yetkili sağlık meslek mensupları aracılığıyla sunulan tanı, takip ve tedavi hizmetleri bütünüdür.
4.2. Uzaktan sağlık hizmeti, yüz yüze verilen tanı, takip ve tedavi hizmetlerinin muadili değildir. Bu nedenle; danışanlar sağlık tesisleri ve/veya sağlık meslek mensupları tarafından uzaktan sağlık hizmeti almaya zorlanamayacağı gibi devam eden bir tedaviyi aksatacak şekilde uzaktan sağlık hizmeti de verilemez. Bilhassa acil tıbbi durumlarda hastaların uzaktan sağlık hizmeti kullanımı yerine en yakın sağlık kuruluşunun acil servisine yönlendirilmesi esastır.
4.3. Sağlık hizmetinin uzaktan sunulması, sağlık hizmetinin niteliğinden ödün verme sebebi değildir. Dolayısıyla sağlık hizmetinin sunumuna ilişkin asgari tıbbî gereklilikler uygulanabilir oldukları ölçüde uzaktan sağlık hizmeti sunumu için de geçerlidir. Bu kapsamda uzaktan sağlık hizmetinin elverdiği ölçüde danışanın muayenesi, tıbbî gözlem, izlem ve takibi ile değerlendirmesi yapılabilir; teşhis edilmiş hastalıkları kontrol edilebilir, tıbbî danışmanlık verilebilir; konsültasyon veya ikincil görüş talep edilebilir. Sağlık meslek mensubunca e-reçete ve e-rapor tanzim edilebilir.
5- PLATFORM KULLANIM KOŞULLARI
5.1. SAĞLIK PROFESYONELİ, işbu sözleşmede belirlenen koşullar dahilinde platform üzerinden kendisine sunulan üyelik türlerinden birini seçtikten sonra istenilen bilgileri eksiksiz doldurup öngörülen üyelik ücretini ödemek suretiyle platforma kayıt olacaktır. Kayıt işleminin ardından PLATFORM SAHİBİ tarafından istenilmesi halinde kimlik belgesi, diploma, çalışma belgesi, bünyesinde çalışılan sağlık tesisinin ve/veya kendisinin uzaktan sağlık hizmeti vermek için yetkilendirildiğine dair belge gibi SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından verilen bilgileri doğrulamaya elverişli belgelerin sisteme yüklenmesi gerekmektedir. PLATFORM SAHİBİNİN EN GEÇ 48 (KIRK SEKİZ) SAAT içerisinde vereceği onay üzerine SAĞLIK PROFESYONELİ platformu kullanmaya başlayacaktır.
5.2. Yönetmelik kapsamında uzaktan sağlık hizmeti verecek kişilerin; Bakanlıkça uzaktan sağlık hizmeti vermek için yetkilendirilmiş sağlık tesisleri bünyesinde ve sağlık tesisinin uzaktan sağlık hizmeti vermeye yetkilendirildiği alanda çalışması gerekmektedir. Sağlık tesisi, adına çalışma belgesi düzenlenmemiş, Türkiye’de hizmet ifasına yetkili olmayan sağlık meslek mensubu aracılığıyla hizmet sunamaz. SAĞLIK PROFESYONELİ, platforma üye olarak işbu sözleşmede yer alanların yanı sıra tüm bu şartları sağladığını, verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin kanunlar önünde doğru olduğunu kabul ve taahhüt etmiş olur.
5.3. SAĞLIK PROFESYONELİ; çalıştığı uzaktan sağlık hizmeti vermeye yetkili sağlık tesisinden ayrılması, bu tesisinin ve/veya kendisinin uzaktan sağlık hizmeti sunma yetkisi ve/veya yeterliliğinin herhangi bir nedenle sona ermesi gibi uzaktan sağlık hizmeti vermesine engel teşkil edecek durumları derhal PALTFORM SAHİBİNE bildirmek zorundadır. Bu durumda PLATFORM SAHİBİNİN, ilgili üyeliği askıya alma veya feshetme hakkı saklıdır. SAĞLIK PROFESYONELİNİN, bildirim yükümlülüğünü yerine getirmeyerek platform üzerinden hizmet vermeye devam etmesi halinde doğacak her tür hukuki, idari ve cezai sorumluluk kendisine aittir. SAĞLIK PROFESYONELİ, PLATFORM SAHİBİNİN bu nedenle uğrayacağı her türlü zararı tazmin etmeyi, tüm yargı süreçleri ve bunlara ait yargılama giderleri ile avukatlık ücretlerinden PLATFORM SAHİBİNİ beri kılmayı kabul ve taahhüt eder.
5.4. Üyelik ve onay işleminin tamamlanmasının ardından platformda SAĞLIK PROFESYONELİNİN adı – soyadı, unvanı ve varsa uzmanlık bilgisinin yer aldığı temel bir profil oluşturulur. SAĞLIK PROFESYONELİ dilerse bu profili düzenleyebilir veya platform tarafından kendisi adına oluşturulan profili teyit etmek suretiyle hizmet vermeye başlayabilir. SAĞLIK PROFESYONELİNİN profiline fotoğraf eklemesi halinde bu fotoğrafın yalnız kendisine ait ve profesyonel kimliğine uygun olması zorunludur. PLATFORM SAHİBİ, platformun niteliğine uygun olmayan ve/veya gerçeğe aykırı olduğu tespit edilen fotoğraf, bilgi ve içekleri kaldırma hakkına sahiptir. SAĞLIK PROFESYONELİ profilinde yer alan bilgilerde meydana gelecek değişikliklere istinaden gerekli güncellemeleri derhal yapmak ile yükümlü olup bu bilgilerin eksik, hatalı ve/veya gerçeğe aykırı olması nedeniyle PLATFORM SAHİBİNİN uğrayacağı her türlü zararı tazmin etmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.5. SAĞLIK PROFESYONELİ, e-posta adresi ve şifresini kullanıp iki aşamalı kimlik doğrulamasını yaparak platform üzerinden portala giriş sağlayacaktır. SAĞLIK PROFESYONELİ platform üzerinden portala giriş için kendisi tarafından belirlenen şifrenin gizliliği ve güvenliğinin korunmasından sorumludur. Aldığı tüm tedbirlere rağmen bilgilerinin yetkisiz üçüncü kişilerin eline geçmesi halinde, SAĞLIK PROFESYONELİ durumu derhal PLATFORM SAHİBİNE bildirecektir. Aksi halde işbu bilgilerin kullanılması suretiyle platforma girilerek gerçekleştirilen her türlü faaliyet, SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından gerçekleştirilmiş kabul edilir. Bu faaliyetlerden doğan her tür hukuki ve cezai sorumluluk SAĞLIK PROFESYONELİNE aittir.
5.6. SAĞLIK PROFESYONELİ yalnız bir üyelik oluşturma ve platformu bu üyelik üzerinden kullanma hakkına sahiptir. Yönetmelik ve/veya işbu sözleşmede öngörülen yükümlülüklerin ihlali nedeniyle PLATFORM SAHİBİ tarafından sözleşmenin feshedilerek üyeliğin iptal edilmesi veya askıya alınması halinde SAĞLIK PROFESYONELİNİN oluşturacağı yeni bir üyelik ile platformu kullanmaya devam etmesi yasaktır. Bu durumda PLATFORM SAHİBİNİN, yeni üyelik talebini reddetme hakkı saklıdır.
5.7. SAĞLIK PROFESYONELİ; asistan hekim, tıbbi sekreter, vb. kendi hizmetinde çalışanlar arasından seçeceği üçüncü bir kişiyi gerekli gördüğü hallerde platformu kullanabilmesi için yetkilendirebilir. Yetkilendirilen üçüncü kişinin platform dahilindeki verilere erişim yetkisinin sınırları SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından belirlenir. Ancak bu yetki danışan verisine erişme, bu verileri görüntüleme ya da üzerinde değişiklik yapmayı içermez. SAĞLIK PROFESYONELİ, herhangi bir gerekçe göstermeksizin erişim yetkisinin sınırlarını değiştirebileceği gibi tek taraflı olarak bu yetkiyi iptal etme hakkına da sahiptir. SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından yetkilendirilen üçüncü kişinin bilgilendirilmesi ve platformda yürüteceği faaliyetlerin tamamı SAĞLIK PROFESYONELİNİN sorumluluğundadır. Bu kişinin yürüteceği faaliyet ve vereceği zararlardan doğan her tür hukuki, idari ve cezai sorumluluk SAĞLIK PROFESYONELİNE aittir.
5.8. SAĞLIK PROFESYONELİ, platforma üye olmakla bilgi ve iletişim teknolojileri hakkında gerekli donanıma sahip ve teknoloji okur yazarlığının uzaktan sağlık hizmeti sunumu için yeterli olduğunu beyan, kabul ve taahhüt etmiştir. Bu kapsamda SAĞLIK PROFESYONELİ, platformun hizmetin kalitesi ve sürekliliğini etkilemeyecek şekilde uygun kullanımı için gerekli donanım, üçüncü taraf yazılımı, internet erişimi, vb. hazır etmekle yükümlüdür.
5.9. SAĞLIK PROFESYONELİ, platforma ve platformu kendi aracılığıyla kullanan üçüncü kişilerin bilgisayar ve yazılım sistemlerine zarar verecek her tür davranış ve uygulamadan kaçınarak platformu özenle kullanacaktır. SAĞLIK PROFESYONELİ, kendisine tanına yetkiler dahilinde eriştiği sistem ve uygulamalara doğrudan ve/veya dolaylı olarak zarar vermesi muhtemel her türlü işlemden kaçınacağını, bu sistem ve uygulamaların erişilebilirliğini, bütünlüğünü, gizliliğini bozacak, aksatacak belge yüklemeyeceğini, zararlı betikler çalıştırmayacağını, herhangi bir üçüncü taraf yazılım ile otomatik ve/veya elle olmak suretiyle işlem yapmayacağını kabul ve taahhüt eder.
5.10. Uzaktan sağlık hizmeti sunumu esnasında platform tarafından SAĞLIK PROFESYONELİNİN kamera ve mikrofonuna erişim sağlanabilecektir. SAĞLIK PROFESYONELİ, platform tarafından istenen bu erişim iznini vermediği takdirde hizmetin ifası mümkün olmayacağından Yönetmelik gereği platformun uzaktan sağlık hizmetini başlatmama veya başlatılan hizmeti sona erdirme hakkı saklıdır. İşbu nedenle meydana gelecek SAĞLIK PROFESYONELİ zararlarından PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
5.11. SAĞLIK PROFESYONELİ; platformu amacı dışında kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Platform hiçbir şekilde ve koşulda kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının fikri ve telif haklarına tecavüz edecek şekilde kullanılmayacaktır. SAĞLIK PROFESYONELİ; başkalarının platformu kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet davranışlarda bulunmayacağını; platform içerisindeki yazılı ve/veya her tür iletişiminde argo, hakaret içeren, ırkçı, ayrımcı, saldırgan, tacizkar vb. hukuka aykırı ifadeler kullanmaktan kaçınacağını; bir başka kullanıcıyı eleştiren veya kötüleyen, pornografi, şiddet veya herhangi bir ürün veya hizmete ilişkin reklam ve tanıtım içerikli paylaşımlarda bulunmayacağını taahhüt eder.
5.12. SAĞLIK PROFESYONELİ, diğer kullanıcı ve danışanların herkese açık olmayan verilerine ve bilgilerine izinsiz olarak ulaşmamayı, bunları kullanmamayı ve üçüncü kişilerle paylaşmamayı kabul ve taahhüt eder. Aksi halinde doğacak her tür hukuki, idari ve cezai sorumluluk SAĞLIK PROFESYONELİNE aittir.
6- TARAFLARIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
6.1. Sağlık Profesyonelinin Hak ve Yükümlülükleri
6.1.1. SAĞLIK PROFESYONELİ, danışanların uzaktan sağlık hizmeti alma ve/veya yüz yüze randevu taleplerini karşılamak için üyelik süresi dahilinde mümkün olan en fazla gün ve saat çeşitliliğine sahip bir çevrimiçi bir takvim oluşturmayı ve bu çevrim içi takvimi danışanların erişimine açık tutmayı kabul ve taahhüt eder.
6.1.2. SAĞLIK PROFESYONELİ, Yönetmelik gereği uzaktan sağlık hizmeti sunmaya başlamadan önce niteliğine uygun düştüğü ölçüde sunacağı hizmetin mahiyeti ve sonuçları hakkında danışanı bilgilendirmekle yükümlüdür. İşbu yükümlüğünün ihlali halinde doğacak zararlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
6.1.3. Uzaktan sağlık hizmeti sunumu için danışanın platformun kamera ve/veya mikrofonuna erişimine izin vermesi gerekmektedir. SAĞLIK PROFESYONELİ; bu konuda danışanı bilgilendirmesine rağmen danışanın erişime izin vermeyi reddetmesi ve/veya SAĞLIK PROFESYONELİNDEN kaynaklanmayan sebeplerle taraflar arasında ses ve/veya görüntü iletilememesi halinde uzaktan sağlık hizmetine başlamama veya başlamış hizmeti sona erdirme hakkına sahiptir. Danışanın kamera ve/veya mikrofonuna erişimine izin vermemesi, bizzat danışan ve/veya SAĞLIK PROFESYONELİ kaynaklı teknik arıza ve/veya eksiklikler nedeniyle taraflar arasında ses ve/veya görüntü iletilememesi halinde hizmetin ifa edilememesinden PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
6.1.4. Platform üzerinden randevu oluşturduğu esnada danışan tarafından T.C. Kimlik Kartı bilgileri ile uyumlu olacak şekilde verilen TCKN/YKN/Mavi Kart No, Adı, Soyadı, Doğum Tarihi bilgileri ile telefon numarası ve e-posta adresi bilgileri sağlık hizmetinin sunulması kapsamında SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından kullanılabilir. SAĞLIK PROFESYONELİ, danışanın kimliğinden şüpheye düştüğü takdirde hizmetin ifası kapsamında kendisine iletilen kimlik bilgilerinin danışan tarafından doğrulanmasını; resmi kimlik belgesinin kamera aracılığıyla kendisine gösterilmesini talep edebilir. Bu talebin yerine getirilmemesi halinde SAĞLIK PROFESYONELİ, uzaktan sağlık hizmetine başlamama veya başlamış hizmeti sona erdirme hakkına sahiptir. Danışanın kimliğinden şüpheye düşülmesine rağmen gerekli doğrulama yapılmaksızın SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından hizmetin ifasına devam edilmesi halinde doğabilecek zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
6.1.5. SAĞLIK PROFESYONELİ, hasta mahremiyetinin sağlanmasından sorumlu olup uzaktan sağlık hizmetinin ifası sırasında danışan ile yapılan görüşmeyi görebilecek ve/veya duyabilecek üçüncü bir kişinin varlığı halinde danışanı bilgilendirmekle yükümlüdür. Bahsi geçen üçüncü kişi kavramına; tercüman, bir diğer sağlık meslek mensubu, tıbbi sekreter vb. hizmetin ifasına katkı sağlayan kişiler de dahildir. İşbu bilgilendirmenin yapılmaması nedeniyle doğabilecek zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
6.1.6. Hasta mahremiyeti ve Kişisel Verilerin Korunması mevzuatı ile Yönetmelik gereği uzaktan sağlık hizmetinin ifası sırasında SAĞLIK PROFESYONELİ ve danışanın açık rızası olmaksızın ses ve/veya görüntü kaydı alınması, fotoğraf çekilmesi yasaktır. Taraflardan birinin açık rızası olmaksızın platform dışı vasıtalarla ses ve/veya görüntü kaydedilmesi, fotoğraf çekilmesi halinde doğabilecek zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
6.1.7. SAĞLIK PROFESYONELİ, yetkisi dahilinde kendisine iletilen kimlik bilgilerini kullanarak danışan adına e-reçete veya e-rapor oluşturulabilir, danışanın e-Nabız bilgilerine verilen onay kapsamında erişebilir; tıbbi tanı ve teşhis bilgilerini e-Nabız’a aktarabilir.
6.1.8. SAĞLIK PROFESYONELİ işbu sözleşme kapsamında yürüteceği hizmet ve işlemlerin tamamının bizzat kendisi tarafından verileceğini beyan, kabul ve taahhüt eder. Hizmetin ifası için gerekli malzemeler SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından temin edilecek olup Yönetmelik gereği yurt dışına sunulanlar hariç olmak üzere, uzaktan sağlık hizmeti alan danışanlarda, Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu tarafından kaydedilmiş tıbbî cihazlardan başka bir tıbbî cihaz kullanımına izin verilemez. İşbu yükümlülüğün ihlali halinde doğabilecek zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
6.1.9. SAĞLIK PROFESYONELİ, özel portalı üzerinden etkinlik ve eğitimler düzenleyebilir; platform ana sayfasında ve profilinde bu etkinlik ve eğitimleri ilan ederek danışanların ilgili hizmeti satın almalarını sağlayabilir. SAĞLIK PROFESYONELİ, bu etkinlik ve eğitimlerin içeriğinin yanı sıra platformda paylaştığı tüm düşünce ve içerikler ile verdiği tavsiye ve yaptığı yönlendirmelerin tamamen kendi görüşlerini yansıttığını beyan ve kabul eder. Söz konusu etkinlik, eğitim, düşünce, içerik, tavsiye ve/veya yönlendirmelerin yürürlükteki mevzuata aykırılığı ve/veya başkaca bir nedenle gerek SAĞLIK PROFESYONELİNİN gerek üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİNİN sorumluluğu bulunmamaktadır.
6.1.10. SAĞLIK PROFESYONELİ, anlaşmalarda herhangi bir kısıtlama bulunmaması ve PLATFORM SAHİBİNİN işbu sözleşmenin 6.2.4. maddesindeki hakları saklı kalmak kaydıyla kendisi ve/veya bağlı bulunduğu sağlık tesisinin anlaşmalı olduğu şirket, kurum ve/veya kuruluşlara anlaşma sağladıkları oranlar ve/veya muayene ücretleri üzerinden platform aracılığıyla uzaktan sağlık hizmeti sunma hakkına sahiptir. Ancak PLATFORM SAHİBİNİN, platform adına çeşitli şirket, kurum ve/veya kuruluşlarla yapacağı anlaşmalar; platform dışında sunulacak hizmetler harici SAĞLIK PROFESYONELİ ve bağlı bulunduğu sağlık tesisi için geçerli olmayacaktır.
6.1.11. SAĞLIK PROFESYONELİ, PLATFORM SAHİBİ tarafından yapılan anlaşmalar kapsamında indirimli oranlarla uzaktan sağlık hizmeti sunmayı reddetme hakkına sahip olup herhangi bir anlaşmanın kendisine bildirilmesini izleyen 7 (YEDİ) GÜN içinde PLATFORM SAHİBİNE yapacağı yazılı başvuruyla ilgili anlaşmadan muaf tutulma talebini iletmekle yükümlüdür. SAĞLIK PROFESYONELİNİN, sonradan bu anlaşma kapsamında hizmet vermeyi talep etmesi halinde PLATFORM SAHİBİ bu talebi reddetme hakkına sahiptir.
6.1.12. SAĞLIK PROFESYONELİ, PLATFORM SAHİBİ tarafından platform adına oluşturulan kupon kodlarının kendi sunacağı hizmete de özgülenmesini talep edebilir. SAĞLIK PROFESYONELİ ayrıca PLATFORM SAHİBİNE bilgi vermek ve platform adına olmak üzere belirli bir danışan, danışan grubu ve/veya tüm danışanla için sınırlı süreli kuponlar oluşturma hakkına sahiptir. Belirli bir danışan adına kupon düzenleme hakkı yalnız SAĞLIK PROFESYONELİNİN randevusuna geç kaldığı veya randevusunu iptal ettiği danışanların bir sonraki randevuları ile sınırlıdır. Aynı danışan adına aynı ay içerisinde birden fazla kez veya birbirini izleyen iki randevu üst üstte olacak şekilde kupon düzenlenemez. Bir ay içerisinde her biri farklı bir danışan adına olacak şekilde en fazla 5 (BEŞ) ADET danışan kuponu oluşturulabilir.
6.1.13. SAĞLIK PROFESYONELİ, danışanın randevu saatinden itibaren 5 (BEŞ) DAKİKA içerisinde uzaktan sağlık hizmetinin ifası için görüşmeyi başlatmakla yükümlüdür. Belirlenen bu süre içinde SAĞLIK PROFESYONELİNİN görüşmeyi başlatmaması nedeniyle randevunun danışan tarafından veya herhangi bir sebeple bizzat SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından iptal edilmesi durumunda SAĞLIK PROFESYONELİNE ödeme yapılmaz. SAĞLIK PROFESYONELİNİN geciktiği veya iptal ettiği randevu sayılarının toplamı bir ay içerisinde 3 (ÜÇ) adedi geçemez. Aksi durumda PLATFORM SAHİBİNİN, SAĞLIK PROFESYONELİNİN üyeliğini askıya alma hakkı saklıdır. İşbu sözleşme ve yönetmelikle kendisine tanınan haklar doğrultusunda tıbbi veya hukuki sebeplerle hastaya bilgi verilerek uzaktan sağlık hizmetinin sonlandırıldığı durumlar bu madde kapsamında değildir.
6.1.14. SAĞLIK PROFESYONELİ, platform üzerinden kendisine ulaşan ve tanı, takip, tedavi süreçlerini; platform üzerinden sunduğu uzaktan sağlık hizmeti ve/veya oluşturduğu yüz yüze randevular ile yürüttüğü danışanlara; platformu bertaraf ederek (randevusuz telefon ve/veya görüntülü görüşme yoluyla, haricen yüz yüze randevular oluşturarak, vb.) herhangi bir hizmet sunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Aksi bir durumun tespiti halinde PLATFORM SAHİBİNİN, SAĞLIK PROFESYONELİNİN üyeliğini feshetme ve yasal yollara başvurma hakkı saklıdır.
6.1.15. İşbu Sözleşme kapsamında danışanlara sağlanacak hizmet ve sonuçlarından SAĞLIK PROFEYONELİ bizzat sorumlu olup SAĞLIK PROFESYONELİNİN sunduğu hizmetler sebebiyle PLATFORM SAHİBİNİN herhangi bir talep veya iddiayla karşılaşması halinde SAĞLIK PROFESYONELİ, PLATFORM SAHİBİNİ bu talep ve iddiadan beri kılacak ve bundan kaynaklı zararları talep üzerine derhal nakden ve defaten tazmin edecektir.
6.1.16. SAĞLIK PROFESYONELİ, üyelik süresinin bitiminden EN GEÇ 14 (ON DÖRT) gün öncesine kadar üyeliğini iptal etmediği takdirde süre bitiminde üyeliğin, yeni ücret tarifesi üzerinden otomatik olarak yenileneceğini kabul ve taahhüt eder. SAĞLIK PROFESYONELİ üyeliğini yenilemediği takdirde danışanların mağdur olması ihtimaline karşı PLATFORM SAHİBİNİN, bu süre boyunca kendisi adına yeni randevu oluşturulmasını kısıtlayabileceğini kabul eder. SAĞLIK PROFESYONELİ, bu süre dahilinde mevcut randevularını tamamlamak için kendisinden beklenen özen ve gayreti göstermeyi kabul ve taahhüt eder. Üyeliğin otomatik yenilenmesi halinde SAĞLIK PROFESYONELİNİN üyelik paketini değiştirme hakkı saklıdır.
6.1.17. İşbu sözleşme ile ilgili her türlü bildirim, SAĞLIK PROFESYONELİNİN platforma kayıt olduğu e-posta adresine gönderim veya telefon numarasının aranması ya da SMS ve push bildirimi göndermek suretiyle yapılacaktır. SAĞLIK PROFESYONELİ, bildirimin yapılacağı e-posta adresi ve numaraları düzenli olarak kontrol edeceğini ve bunlarda meydana gelen değişiklikleri PLATFORM SAHİBİNE bildirilmediği sürece bilinen e-posta adresi ve numaralara yapılacak bildirimlerin geçerli bir bildirimin tüm hukuki sonuçlarını doğuracağını kabul ve beyan eder.
6.2. Platform Sahibinin Hak ve Yükümlülükleri
6.2.1. PLATFORM SAHİBİ, platformun her daim erişilebilir ve kullanıma hazır olmasını hedeflemek ve kendi bünyesinde buna ilişkin önlemleri almakla birlikte erişimi sağlayan sistemlerin işlerliği ve erişilebilirliğini garanti etmemektedir. PLATFORM SAHİBİ, yaşanacak kendisi dışında kaynaklanan engelleme veya kesintilerden hiçbir şekilde sorumlu değildir. Ancak bir plan çerçevesinde platformda yapılması öngörülen bakım, kontrol, onarım ve benzeri sebeplerle platforma erişimin durdurulacak veya kısıtlanacak olması halinde PLATFORM SAHİBİ, bu durumun başlangıç ve bitiş tarihini en az 48 (KIRK SEKİZ) SAAT öncesinden platform üzerinden duyurmayı kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.2.2. PLATFORM SAHİBİ, işbu platform aracılığıyla uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti verecek hiçbir SAĞLIK PROFESYONELİNE, belirli bir sayı ve/veya kota dahilinde ya da öncelikli olarak danışan yönlendirme garantisi vermemektedir. Her bir SAĞLIK PROFESYONELİ, hizmet verdiği branş altında eşit koşullarda listelenir. Danışan sayısı dağılımında; SAĞLIK PROFESYONELLERİNİN eğitim ve mesleki tecrübeleri, profil doluluk oranları, paylaştıkları içerikler, sağlık hizmetinin ücreti, herhangi bir anlaşma ve/veya sağlık sigortası kapsamında karşılanıp karşılanmadığı, danışanlar tarafından yapılan değerlendirmeler sonucu oluşturulan ortalama puanları gibi etkenler kaynaklı oluşabilecek farklılıklardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.
6.2.3. PLATFORM SAHİBİ, çeşitli şirket, kurum ve/veya kuruluşların çalışanları ve/veya emeklilerinin platform üzerinden çeşitli indirim oranları dahilinde hizmet almalarına yönelik anlaşmalar yapma hakkına sahiptir. PLATFORM SAHİBİ, yaptığı anlaşmaları platforma üye olan SAĞLIK PROFESYONELLERİNE önceden duyuracağını ve işbu anlaşmalar kapsamında hizmet verip vermek istemedikleri yönünde kendilerine tercih hakkı tanıyacağını kabul ve taahhüt eder. Anlaşma kapsamında hizmet sunmak istemediğini belirten SAĞLIK PROFESYONELLERİNİN sonradan anlaşma kapsamına dahil olmak istemeleri halinde PLATFORM SAHİBİNİN bu talepleri reddetme hakkı saklıdır.
6.2.4. PLATFORM SAHİBİ, anlaşmalarda herhangi bir kısıtlama bulunmadığı takdirde SAĞLIK PROFESYONELİ ve/veya bağlı bulunduğu sağlık tesisinin anlaşmalı olduğu şirket, kurum ve/veya kuruluşlara anlaşma sağladıkları oranlar ve/veya muayene ücretleri üzerinden platform aracılığıyla uzaktan sağlık hizmeti sunulması hakkı tanımaktadır. Ancak platformun halihazırda ilgili şirket, kurum ve/veya kuruluşlar ile anlaşmasının bulunması ve bu anlaşmada platform aracılığıyla sunulacak uzaktan sağlık hizmetleri yönünden belirli bir indirim oranı ve/veya muayene ücreti kararlaştırılmış olması halinde sunulacak hizmetlerde bu oran ve/veya ücretler geçerli olacaktır.
6.2.5. PLATFORM SAHİBİ, danışanların indirim vb. çeşitli ayrıcalıklardan yararlanabilmesi için platform adına çeşitli kuponlar oluşturabilecektir. PLATFORM SAHİBİ bu kuponların içeriğini, süresini ve adedini dilediği gibi belirleme hakkına sahiptir. Oluşturulan bu standart kuponlar talep eden SAĞLIK PROFESYONELİNİN kullanımına özgülenebilecektir. SAĞLIK PROFESYONELLERİNİN işbu sözleşmenin 6.1.12 maddesinde tanımlanan kupon oluşturma hakları sakladır.
6.2.6. PLATFORM SAHİBİ, hiçbir SAĞLIK PROFESYONELİ ya da danışanın referansı ve/veya garantörü değildir. SAĞLIK PROFESYONELLERİ diğer sağlık profesyonelleri ve danışanlar ile yapacakları her tür iş ve işlemden kendileri sorumlu olup bu iş ve işlemler üzerinde PLATFORM SAHİBİNİN herhangi bir hak ve yükümlülüğü yoktur.
6.2.7. PLATFORM SAHİBİ, SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından üretilen ve/veya paylaşılan içerik, düşünce ve tavsiyeleri denetleme yükümlülüğü altında değildir. Ancak bu içerik, düşünce ve tavsiyelerin işbu sözleşme ile belirlenen kullanım koşullarına veya yürürlükteki mevzuata aykırı olduğunun tespit edilmesi, SAĞLIK PROFESYONELİNİN kendisi ve/veya paylaşımları hakkında adli/idari makamlarca tedbir, vb. yaptırımların uygulanması yönünde karar verilmesi halinde PLATFORM SAHİBİ, ilgili içeriklerin kaldırılmasını talep etme veya paylaşılan içerikleri resen kaldırma hakkına sahiptir.
6.2.8. PLATFORM SAHİBİ, SAĞLIK PROFESYONELİNCE üretilen ve herkese açık şekilde paylaşılan içerikleri, platformun yanı sıra platformun tanıtımı ve geliştirilmesi adına SAĞLIK PROFESYONELİNİN içerik üzerindeki hak ve yükümlülüklerinin korunması ve yürürlükteki mevzuatlara uygun hale getirilmesi suretiyle platforma ait sosyal medya hesaplarında da bedelsiz yayınlama hakkına sahiptir.
6.2.9. PLATFORM SAHİBİ, platform dahilinde başka internet sitelerine, platformlara, çeşitli içerik, hizmet ya da ürünlere link verebilecektir. Platformda internet sitelerine, platformlara, çeşitli içerik ve/veya hizmet ya da ürünlere link verilmiş olması bunların desteklendiği veya bunlarla ilgili garanti verildiği anlamına gelmemektedir. PLATFORM SAHİBİNİN bu internet siteleri, platformlar, içerik, hizmet ya da ürünler yönünden sorumluluğu bulunmamaktadır.
6.2.10. PLATFORM SAHİBİ, mevzuata uygun olmaları koşuluyla danışanların aldıkları hizmet hakkında yaptığı puanlamaların ortalamasını ve değerlendirmeleri diğer danışan ve SAĞLIK PROFESYONELLERİ tarafından görüntülenebilecek şekilde paylaşma hakkına sahiptir. Münhasıran danışanlar tarafından yapılan puanlama ve değerlendirmeler yönünden PLATFORM SAHİBİNİN sorumluluğu bulunmamaktadır.
6.2.11. Platform üzerinden uzaktan sağlık hizmeti sunulması veya yüz yüze randevu oluşturulması için danışanlar tarafından yapılan ödemeler yalnızca danışmanlık, görüşme ve muayene hizmetlerini kapsamaktadır. PLATFORM SAHİBİ, SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından talep edilecek ek ödemeler yönünden herhangi bir takip ve tahsil sorumluluğu altında değildir.
6.2.12. PLATFORM SAHİBİ, yürürlükteki mevzuatta meydana gelen değişiklikler ve/veya platformda yapılacak geliştirme ve iyileştirmeler nedeniyle işbu Kullanıcı Sözleşmesinde tek taraflı değişiklik yapma hakkına sahiptir. Sözleşmede yapılan değişiklikler SAĞLIK PROFESYONELİNİN sisteme kayıtlı e-posta adresine iletilecek ve 30 (OTUZ) GÜN içerisinde yürürlüğe girecektir. Söz konusu değişiklikleri kabul etmeyen SAĞLIK PROFESYONELİNİN 30 (OTUZ) GÜN içerisinde sözleşmeyi feshetmek suretiyle üyeliğini iptal etme hakkı saklıdır. Belirtilen süre içerisinde SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından sözleşme feshedilmediği takdirde üyelik, değişen koşullarla devam edecektir.
6.2.14. PLATFORM SAHİBİ, üyelik paketleri ve ücretleri ile ödeme koşullarında tek taraflı değişiklik yapma hakkına sahiptir. PLATFORM SAHİBİ, ücret ve ödeme koşullarında yapılacak değişiklikleri SAĞLIK PROFESYONELİNİN üyelik döneminin sona ermesine dek uygulamayacağını; bu değişikliklerin yeni üyelik dönemi ile birlikte SAĞLIK PROFESYONELİNE yansıtılacağını kabul ve taahhüt eder.
6.2.15. SAĞLIK PROFESYONELİNİN danışanlara sunduğu hizmet sebebiyle herhangi bir ödeme yapılması halinde PLATFORM SAHİBİNİN bu ödemeyi SAĞLIK PROFESYONELİNE rücu etme ve/veya SAĞLIK PROFESYONELİNİN kendisinden olan alacaklarından mahsup etme hakkı saklıdır.
6.2.16. PLATFORM SAHİBİ, SAĞLIK PROFESYONELİNİN benzer başka platformlarda da hizmet vermesi halinde platformun danışanlarına mümkün olan en iyi hizmeti en iyi ücretle sunma amacı doğrultusunda standart muayene ücretleri yönünden danışanlar lehine fiyat eşitlemesi talep edebilecektir. Diğer platformların yaptığı anlaşmalar doğrultusunda verilen indirimli hizmetlere ilişkin belirlenen ücretler bu kapsamda değildir.
6.2.17. PLATFORM SAHİBİ, üyelik süresinin bitimine 14 (ON DÖRT) GÜN kala SAĞLIK PROFESYONELİNE iletişim tercihlerine göre sistemde kayıtlı e-posta adresi ve/veya telefon numarası ve portal üzerinden yapacağı bir bildirimle üyeliğin 14 (ON DÖRT) GÜN içinde sona ereceğini; iptal etmemesi halinde üyeliğin otomatik olarak yenileneceğini hatırlatacaktır. Üyelik yenilenmediği takdirde danışanların mağdur olması ihtimaline karşı PLATFORM SAHİBİ, bu sürede SAĞLIK PROFESYONELİ adına yeni randevu oluşturulmasını kısıtlama hakkına sahiptir. Bu süre dahilinde SAĞLIK PROFESYONELİ mevcut randevularının tamamlanması için gerekli tüm ekranlara erişmeye devam edebilecektir.
7- GARANTİ REDDİ VE SORUMLULUĞUN SINIRLANDIRILMASI
7.1. Platformdaki tüm veri, bilgi, hizmetler “OLDUĞU GİBİ” ve “KULLANILABİLİR” şekilde sağlanmış olup platformun kullanımından doğan sorumluluk tamamen SAĞLIK PROFESYONELİNE aittir. Metin, fotoğraflar, grafikler dahil olup bunlarla sınırlı olmamak üzere platformda kullanılan tüm materyaller teknik hatalar, yazım yanlışlıkları ya da başka tür hatalar ve yanlışlıklar içerebilir. PLATFORM SAHİBİ; platformun içeriği ve işletimi, platform üzerinden sunulan hizmetlere erişimin kesintisiz veya hatasız olacağı ya da hizmetlerdeki aksaklıkların düzeltileceğine dair herhangi bir açık veya zımni garanti sağlamaz. Sağlanmayan garantiler arasına pazarlanabilirlik ve belirli bir amaca uygunluk ve ihlal olmaması da dahildir.
7.2. PLATFORM SAHİBİ, hizmetin veya bilginin yanlış kullanımından, hizmet ya da bilginin kalıcı veya geçici olarak erişilemez durumda olmasından, herhangi bir bilginin silinmesi, kötüye kullanılması veya depolanmasında bir hata yapılması dahil ve fakat bunlarla sınırlı olmayan nedenlerle yaşanabilecek kâr ve itibar kayıpları ile işin kesintiye uğraması kaynaklı zararlar başta olmak üzere platformun kullanımından kaynaklanabilecek doğrudan ya da dolaylı zararlar ile kayıplardan sorumlu değildir.
7.3. PLATFORM SAHİBİ; platformun, platform aracılığıyla taraflar arasında aktarılan dosya veya paylaşılan içeriklerin, kullanılan yazılımların ve yine platform üzerinden erişilebilen bağlantılı internet sitesi, uygulama, içerik ve benzerlerinin virüs veya zararlı bir başka öğe içermediği konusunda garanti vermemektedir.
8- GİZLİLİK
8.1. Taraflar sözleşme konusu iş ve hizmetler esnasında kendilerine açıklanan fikir, proje, uzmanlık bilgileri, tasarım, buluş, iş metodu ve patent, telif hakkı, marka, ticari sır, know how ya da diğer yasal korunmaya konu olan ya da olmayan her türlü yenilik ile öğrenilecek yazılı veya sözlü tüm ticari, mali, teknik, hukuki bilgiler ve iletişim yöntemlerini sır olarak kabul edeceklerini ve bu sırları, diğer tarafın yazılı izni olmadan üçüncü kişilere vermemeyi, açıklamamayı, kamuya duyurmamayı ya da bu şekilde sonuçlanacak davranışlardan kaçınmayı taahhüt ederler.
8.2. Taraflar sözleşme konusu iş ve/veya işlemlerin tam ve eksiksiz olarak yerine getirebilmesi için “Bilmesi Gereken (Need to Know) Prensibi” kapsamında gereken her tür bilgi ve belgeyi birbirlerine sağlamayı kabul ve taahhüt ederler. Bu kapsamda taraflar, iş bu sözleşme konusu iş ve hizmetler dolayısıyla elde edilen bilgi ve belgelerin gizli olarak saklanmasını, gizliliğin mutlak surette korunmasını ve diğer tarafın izni olmadan hiçbir şekilde üçüncü kişilere ifşa edilmemesini, her ne maksatla olursa olsun parasal veya parasal olmayan menfaatler de dahil olmak üzere herhangi bir şey karşılığında veya karşılıksız olarak, rakip ya da üçüncü kişi konumundaki herhangi bir şahıs, şirket veya kuruma verilmemesini, kamuya duyurulmamasını, paylaşılmamasını, çoğaltılarak dağıtılmamasını, veri aktarım sistemleri marifetiyle erişim hakkı tanınmamasını sağlamakla yükümlüdür.
8.3. Taraflar işbu sözleşmeye konu iş ve/veya işlemlerin yerine getirilmesi aşamasında katkıda bulunması zorunlu üçüncü kişi, kurum ya da kuruluşların gizli bilgilerden sadece işin gereği kadar haberdar olmalarını sağlayacaklarını, işbu bilgi ve belgelerin hiçbir şekilde diğer tarafın yazılı izni olmaksızın üçüncü gerçek ve/veya tüzel kişi ve kuruluşlara çalışma amaçları dışında açıklanmayacağını; söz konusu üçüncü kişi, kurum ya da kuruluşların gizlilik ilkelerine riayet etmesi için azami dikkat ve özeni göstereceklerini, aykırılık hallerinden haberdar oldukları takdirde derhal ve yazılı olarak söz konusu aykırılığı bildireceklerini kabul ve taahhüt ederler.
8.4. Taraflar işbu maddede yer alan yükümlülüklerine sözleşme süresince ve sözleşmenin sona ermesini müteakiben 5 (BEŞ) YIL süre ile aykırı davranmayı kabul ve taahhüt ederler. Aksi halde, ihlalde bulunmayan tarafın uğradığı tüm zararlar yasal, idari ve cezai yaptırımlar ferileri ile birlikte diğer tarafça tazmin edilecektir.
9- KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI
9.1. Taraflar, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararları, Kişisel Sağlık Verileri Hakkında Yönetmelik hükümleri başta olmak üzere, kişisel verilerin korunması ile ilgili yürürlükte bulunan tüm düzenlemelere, usul ve esaslara uygun davranmak, faaliyetlerini 6698 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatla uygun şekilde yürütmek yükümlülüğü altındadır. Bu kapsamda taraflar, işbu sözleşme kapsamında elde edeceği kişisel verileri yalnızca ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak toplamayı ve işlemeyi ve bu verileri işbu sözleşmede yer alan yükümlülüklerin ifası haricinde başka herhangi bir amaç için kullanmamayı, aksi düzenlenmediği sürece üçüncü kişilere aktarmamayı, herhangi bir amaçla yurtdışına çıkarmamayı kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.2. Yönetmeliğin “Kişisel Verilerin Korunması” başlıklı 12. maddesi uyarınca uzaktan sağlık hizmeti sunumunda hasta mahremiyeti ile danışana ait kişisel verilerin korunmasından hizmeti veren SAĞLIK PROFESYONELİ ve sağlık tesisi sorumludur. Bu kapsamda Veri Sorumlusu ve Veri İşleyen sıfatını haiz kişiler, sundukları hizmet aracılığıyla elde ettikleri kişisel verileri; KVKK ve ilgili mevzuata uygun şekilde işlemek, Bakanlık tarafından hazırlanan Kişisel Veri Güvenliği Rehberi esas alınarak her türlü teknik ve idari tedbiri almak zorundadır.
9.3. Platforma aktarılacak ve/veya platformda paylaşılacak veriler için danışanın açık rızası veya onayı aranan hallerde veri sahibi konumundaki danışandan açık rıza veya onayın alınmasından ve aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi ile kendi hizmetleri içinde yönetmelik, KVKK, Kişisel Sağlık Verileri Hakkında Yönetmelik ve ilgi mevzuat kapsamında aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi ve gerektiğinde açık rıza beyanlarının alınmasından veri alışverişini yapan SAĞLIK PROFESYONELİ sorumludur. PLATFORM SAHİBİ, gerek duyulması halinde bu yükümlülüklerin yerine getirildiğine dair belgeleri SAČLIK PROFESYONELİNDEN talep etme hakkına sahiptir.
9.4. SAĞLIK PROFESYONELİNİN işlem kayıtları ilgili yasal düzenlemeler çerçevesinde kaydedilmektedir. Bu kayıtlar öngörülen yasal süreler dahilinde saklanacak ve kayıtlara sadece resmî kurumların isteği ile kısıtlı bir erişim olacaktır. Kayıtlar ilgili yasal düzenlemeler kapsamında Bakanlık ve ilgili resmi kuruluşlar ile servislere (e-Nabız, e-Reçete, e-Rapor vb.) iletilecektir. Detaylı bilgi için Aydınlatma Metni ve Çerez Politikasını inceleyebilirsiniz.
10- FİKRİ MÜLKİYET HAKLARININ GÖZETİLMESİ
10.1. SAĞLIK PROFESYONELİ, platformun PLATFORM SAHİBİNİN mülkiyetinde olduğunu ve Platform üzerinde yer alan üçüncü kişi ve/veya kurum/kuruluşlara ait herhangi bir veri, bilgi, kayıt, marka, logo, tasarım ve materyal de dahil olmak üzere içeriğinin 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununu ile ilgili mevzuat kapsamında manevi, mali ve bağlantılı ve komşu hakların tümü doğrultusunda korunduğunu, gerek PLATFORM SAHİBİNİN gerek üçüncü gerçek ve/veya tüzel kişilerin ayni ve/veya şahsi haklarına halel getirecek nitelikte sistemde bulunan verileri (resim, dosya, metin, imge, bilgi vb.) işlenmeyeceğini, çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, herhangi bir araçla umuma yayamayacağını paylaşmayacağını, platforma giriş yapılmasının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve ilgili diğer düzenlemeler kapsamında hiçbir şekilde faydalanma hakkı dahil olmak üzere hak vermediğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.2. SAĞLIK PROFESYONELİ, platformun adını, ticari unvanını, logosunu veya platforma ait işaret ve materyalleri PLATFORM SAHİBİNİN yazılı onayını almadan pazarlama ve tanıtım amacı dahil hiçbir amaç ve koşulda kullanamaz; platforma link veremez.
11- CAYMA HAKKI
SAĞLIK PROFESYONELİ; platforma üye olmasının ardından adına uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti sunumu için herhangi bir randevu oluşturulmamış olması şartıyla 14 (ON DÖRT) GÜN içerisinde işbu sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
12- DENEME ÜYELİKLERİ
PLATFORM SAHİBİ, yapacağı anlaşmalar kapsamında SAĞLIK PROFESYONELLERİ adına 14 (ON DÖRT) GÜN süreli deneme abonelikleri tanımlayabilecektir. 14 (ON DÖRT) GÜN sonunda deneme aboneliği otomatik olarak sona erecektir. Deneme aboneliği sonrası platforma ücretli üye olan SAĞLIK PROFESYONELLERİ, 11. madde kapsamında cayma hakkına sahip değildir.
13- DEVİR YASAĞI
SAĞLIK PROFESYONELİ, hesabını ve işbu Sözleşme ile platform kullanımından doğan hak ve yükümlülüklerini herhangi bir şekilde üçüncü bir kişiye devir veya temlik edemez.
14- PLATFORM ÜYELİK ÜCRETİ VE ÖDEME KOŞULLARI
14.1. SAĞLIK PROFESYONELİ, platformda yer alan “İş Ortağı Ol” sekmeleri veya “www.ehealth.com.tr/uzman-ol/” linki üzerinden ilgili bölüme erişmek suretiyle PLATFORM SAHİBİ tarafından hazırlanan üyelik paketleri ve bu paketler için belirlenen ücretleri görüntüleyebilecektir. SAĞLIK PROFESYONELİ dilediği üyelik paketini seçmesinin ardından ödeme ekranına yönlendirilecektir. Taraflar, SAĞLIK PROFESYONELİNİN seçtiği üyelik paketine ilişkin hak ve yükümlülüklerinin işbu sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olduğunu kabul ve taahhüt ederler.
14.2. Platform Üyelik Ücreti ödemesi 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemeleri kapsamında faaliyet iznine sahip olan aracı kuruluş aracılığıyla yapılacaktır. Yapılan ödemeye istinaden PLATFORM SAHİBİ tarafından düzenlenecek e-Fatura SAĞLIK PROFESYONELİNİN sistemde kayıtlı e-posta adresine iletilecektir.
14.3. Üyelik dönemi boyunca cayma hakkının kullanılması hali hariç; sözleşmenin feshi de dahil olmak üzere üyeliğin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde SAĞLIK PROFESYONELİNE ücret iadesi yapılmayacaktır.
15- MUAYENE VE İŞLEM ÜCRETLERİ
15.1. SAĞLIK PROFESYONELİ, platform aracılığıyla sunduğu uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmetine karşılık danışanlardan talep ettiği muayene ücretini, randevuların iptal, erteleme ve ücret iadesine ilişkin koşulları kendisi belirleyecektir. PLATFORM SAHİBİNİN, işbu sözleşmesinin 6.2.15. maddesinde yer alan hakları saklıdır. SAĞLIK PROFESYONELİ, tarafından belirlenen muayene ücreti danışan tarafından uzaktan veya yüz yüze sağlık hizmeti randevusu oluşturulduğunda 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemeleri kapsamında faaliyet iznine sahip olan aracı kuruluş aracılığıyla yapılacaktır.
15.2. SAĞLIK PROFESYONELİ, PLATFORM SAHİBİ tarafından uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmetine ait her bir muayene ücreti üzerinden belirlenen oranlar dahilinde talep edilen işlem ücretini PLATFORM SAHİBİNE ödeyecektir. SAĞLIK PROFESYONELİ, platformda yer alan “İş Ortağı Ol” sekmeleri veya “www.ehealth.com.tr/uzman-ol/” linki üzerinden ilgili bölüme erişmek suretiyle PLATFORM SAHİBİ tarafından hazırlanan işlem ücreti tablosunu görüntüleyebilecektir. SAĞLIK PROFESYONELİ işbu platforma üye olmakla PLATFORM SAHİBİ tarafından belirlenen işlem ücretlerini kabul etmiş sayılır. Taraflar platformun ilgili bölümünde paylaşılan işlem ücretleri tablosunun işbu sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olduğunu kabul ve taahhüt ederler.
15.3. Danışan tarafından oluşturulan uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti randevusu gerçekleştikten sonra İşlem Ücreti Tablosunda belirtilen oranlarda işlem ücreti kesintisi yapılarak kalan tutar, PLATFORM SAHİBİ tarafından 7 (YEDİ) GÜN içerisinde SAĞLIK PROFESYONELİNİN hesabına aktarılacaktır. SAĞLIK PROFESYONELİ, işbu sözleşmenin 6.1.13. maddesinde yer alan düzenlemeler uyarınca danışanın randevu saatinden itibaren 5 (BEŞ) DAKİKA içerisinde uzaktan sağlık hizmetinin ifası için görüşmeyi başlatmaması nedeniyle randevunun danışan tarafından iptal edilmesi veya herhangi bir sebeple randevunun bizzat kendisi tarafından iptal edilmesi durumunda da işlem ücretini PLATFORM SAHİBİNE ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
15.4. SAĞLIK PROFESYONELİ, sunduğu uzaktan veya yüz yüze sağlık hizmeti karşılığında danışan tarafından yapılacak muayene ücreti ödemesine ilişkin faturayı/makbuzu düzenlemekten sorumludur. SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından düzenlenen e-Fatura ya da e-SMM uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti randevusu gerçekleştikten sonra EN GEÇ 7 (YEDİ) gün içerisinde danışana gönderilecektir.
15.5. PLATFORM SAHİBİ tarafından gerçekleştirilen işlem ücreti kesintilerine ilişkin e-Fatura, haftada bir gün o hafta içinde gerçekleştirilen işlemler doğrultusunda kesilen toplam işlem ücreti tutarı esas alınarak düzenlenir ve SAĞLIK PROFESYONELİNE iletilir.
15.6. PLATFORM SAHİBİ, düzenleyeceği faturaları SAĞLIK PROFESYONELİNİN cari hesabına işleme ve mevcut borç bakiyesini netleştirme ve mahsup etme hakkını haizdir. SAĞLIK PROFESYONELİ, PLATFORM SAHİBİNİN talep ettiği dönemlerde yazılı hesap mutabakatı yapmayı kabul ve taahhüt eder. Hesaplama yapılırken PLATFORM SAHİBİNİN veri tabanındaki kayıtlar esas alınacak ve bu kayıtlar Hukuk Muhakemeleri Kanunu madde 193 uyarınca kesin delil olarak kabul edilecektir.
15.7. SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından platform aracılığıyla düzenlenecek etkinlik ve/veya eğitimlerin ücretlendirilmesinde de işbu madde hükümleri uygulanır.
16- MÜCBİR SEBEPLER
İşbu sözleşmenin imzası sırasında öngörülemeyen ve taraflardan en az birinin çalışma imkânını kısmen veya tamamen, geçici veya daimî olarak durduracak derecede meydana gelen doğal afet, yangın, savaş, seferberlik ilanı, grev, salgın hastalık vb. gibi tarafların kendi ihmalinden kaynaklanmayan ve kontrolü dışındaki bir nedenden kaynaklanan olaylar ile mevzuat değişikliği, yasal kısıtlamalar gibi haller mücbir sebep sayılacaktır. Mücbir sebep devam ettiği sürece taraflar işbu sözleşmede yer alan yükümlülüklerinin ifasından sorumlu değildir. Sözleşmenin mücbir sebep nedeniyle feshi halinde taraflar iyi niyet kuralları gereği birbirlerinden herhangi bir talepte bulunmayacaklardır.
17- ÜYELİĞİN ASKIYA ALINMASI VE SÖZLEŞMENİN FESHİ
17.1. Taraflar 1 (BİR) HAFTA öncesinde diğerine yapacağı yazılı bir bildirimle işbu sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir. Sözleşmenin SAĞLIK PROFESYONELİ tarafından feshedilerek üyeliğin sonlanması halinde SAĞLIK PROFESYONELİ, fesih tarihi itibariyle halihazırda adına kayıtlı tüm uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti sunumuna ilişkin randevular ile varsa oluşturduğu eğitim/ etkinliklere girmek ve bu hizmetleri kendisinden beklenen özen ve gayret içerisinde tamamlamakla yükümlüdür. SAĞLIK PROFESYONELİ fesih tarihi itibariyle platformu sadece adına kayıtlı randevu ve etkinlik/eğitimleri tamamlamakla sınırlı olmak üzere kullanabilecektir. Fesih nedeniyle ücret iadesi yapılmayacaktır.
17.2. PLATFORM SAHİBİ tarafından herhangi bir sebeple üyeliği askıya alınan SAĞLIK PROFESYONELİ, askıya alma tarihi itibariyle platformu sadece hali hazırda adına kayıtlı randevular ve etkinlik/eğitimleri tamamlamakla sınırlı olmak üzere kullanabilecektir. Üyelik askıda olduğu sürece SAĞLIK PROFESYONELİ adına uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti randevusu oluşturulmayacak, SAĞLIK PROFESYONELİNİN herhangi bir eğitim/etkinlik düzenlemesine ve/veya bunu platform üzerinden duyurmasına izin verilmeyecektir.
17.3. Platform kullanım koşullarını, işbu sözleşmede yer alan diğer yükümlülükleri ve/veya ilgili yasa ve yönetmelikleri ihlal edecek şekilde platformun amacı dışında kullanıldığı kanaatinin önemli ölçüde oluşması halinde PLATFORM SAHİBİ, ilgili aykırılıkların giderilmesini talep etme, aykırılıklar giderilinceye dek SAĞLIK PROFESYONELİNİN platformun bir kısmına ya da tamamına erişimini kısıtlama, üyeliğini askıya alma veya bu aykırılıklar makul sürede giderilmediği takdirde sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme hakkına sahiptir.
17.4. SAĞLIK PROFESYONELİNE ait hesabın sahtekarlık amacıyla oluşturulduğuna veya bu hesaba sahtekarlık amacıyla erişildiğine ya da yetkisiz herhangi birinin hesabı amacı dışında ve geçerli tüm gerekliliklere uygun düşmeyecek şekilde kullandığına dair makul bir şüphe oluşması halinde PLATFORM SAHİBİ, üyeliği derhal askıya alacak ve SAĞLIK PROFESYONELİNİN e-posta adresine bildirimde bulunacaktır.
17.5. Platform üyeliğinin otomatik olarak yenilenmesi ve fakat üyelik ücretinin tahsil edilememesi halinde ilgili üyelik ücreti tahsil edilene dek SAĞLIK PROFESYONELİNİN üyeliği askıda kalacaktır. Üyeliğin askıda kaldığı sırada geçen süre üyelik süresine dahil olup SAĞLIK PROFESYONELİ bu sürede platformu kullanamaması nedeniyle herhangi bir ücret mahsubu, iadesi ya da ek kullanım süresi talep edemeyecektir.
17.6. PLATFORM SAHİBİ, SAĞLIK PROFESYONELİNİN üyeliğinin onaylandığına dair bildirimi aldığı andan itibaren 3 (ÜÇ) AY süreyle platforma hiç giriş yapmaması halinde işbu sözleşmeyi feshederek SAĞLIK PROFESYONELİNİN üyeliğini sonlandırma hakkını saklı tutar.
17.8. SAĞLIK PROFESYONELİ, üyeliğinin askıya alınması ve/veya işbu sözleşmenin feshi nedeniyle PLATFORM SAHİBİNDEN hiçbir bir nam altında kanundan ve/veya sözleşmeden doğan herhangi bir tazminat veya alacak talebinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
17.9. İşbu sözleşmesinin feshedilmesi veya yenilenmemesi suretiyle SAĞLIK PROFESYONELİNE ait üyeliğinin iptal edilmesi halinde, SAĞLIK PROFESYONELİ üyeliğin iptal edildiği tarihi izleyen 3 (ÜÇ) AY süreyle hesabına salt okunur şekilde erişim sağlama ve bu içeriği ücret ödemeksizin alma hakkına sahiptir. Bu sürenin sona ermesinin ardından iletilen erişim talepleri için ücret talep edilebilecektir. SAĞLIK PROFESYONELİNE ait hesaba yasal nedenlerle erişimin engellendiği ve üyeliğin bu nedenle feshedildiği hallerde bu madde uygulanmaz.
18- DELİL KURALI
SAĞLIK PROFESYONELİ, işbu sözleşmeye aykırılık nedeni ile çıkacak uyuşmazlıklarda PLATFORM SAHİBİNİN defter ve kayıtlarının münhasır delil olarak kabul edileceğini, bu hükmün 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi olduğunu kabul ve beyan etmektedir.
19- UYGULANACAK HUKUK VE UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu sözleşme Türk Hukukuna tabi olup bu sözleşmede hüküm bulunmayan hallerde ilgili kanun ve mevzuatlarda yer alan hükümler geçerlidir.
Sözleşmenin uygulanması ile ilgili ortaya çıkabilecek uyuşmazlıkların barışçıl yollarla çözümü esastır. Bunun mümkün olmaması halinde uyuşmazlıkların çözümünde
T.C. Ankara Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
19 (ON DOKUZ) madde, 17 (ON YEDİ) sayfadan oluşan işbu sözleşme, içeriğinin elektronik ortamda onaylanması suretiyle yürürlüğe girmiştir. İşbu sözleşmenin imzalanmasından doğan damga vergisi PLATFORM SAHİBİNE aittir.