Test Yayını! Sağlık profesyoneli ön başvuruları info@ehealth.com.tr

Danışan Platform Kullanım Sözleşmesi

Danışan Platform Kullanım Sözleşmesi

1- TARAFLAR

İşbu sözleşme aşağıdaki taraflar arasında imzalanmıştır:

  • Kızılırmak Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Next Level No: 3A/10 Çankaya/ANKARA” adresinde mukim, 0326066260500001 MERSİS Numaralı EHEALTH TEKNOLOJİ A.Ş. (“PLATFORM SAHİBİ” olarak anılacaktır)
  • Uzaktan sağlık hizmeti almak ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti almak için randevu oluşturmak ya da platform üzerinden sunulan danışmanlık hizmetlerinden yararlanmak amaçlarıyla platformu kullanan GERÇEK KİŞİ, (“DANIŞAN” olarak anılacaktır)

2- KONU VE KAPSAM

İşbu sözleşme; Uzaktan Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Hakkında Yönetmelik uyarınca verilecek uzaktan sağlık hizmetlerinin ifası kapsamında danışanlar ve sağlık meslek mensuplarını bir araya getirmek, yüz yüze verilen sağlık hizmetlerine ilişkin randevu taleplerini çevrimiçi ortamda karşılamak ve gerek ruhsal gerek bedensel iyilik halinin desteklenmesi adına çeşitli branşlarda sunulacak danışmanlık hizmetlerine aracılık etmek amacıyla kurulan “www.ehealth.com.tr” adresli online sağlık hizmet platformunu üye olarak kullanacak danışanların kullanım yetki ve koşulları, tarafların hak ve yükümlülükleri ile ücretlendirmeye ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir.

3- TANIMLAR

Bu sözleşmede geçen;

Sağlık Tesisi: Sağlık Hizmet Sunucularının Basamaklandırılmasına Dair Yönetmelik kapsamında sağlık hizmetleri sunumunda yetkili, uzaktan sağlık hizmetlerinin sunulması kapsamında faaliyet izni olan sağlık kurum/kuruluşlarını,

Sağlık Profesyoneli:1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun” uyarınca doktor, uzman doktor, diş doktoru, vb. meslekleri yürüten sağlık meslek mensuplarını,

Danışman: 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun” Ek 13. madde kapsamında sağlık meslek mensubu sayılan klinik psikolog, diyetisyen ve fizyoterapistler ile “Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik” ile sağlık hizmetlerindeki iş ve görev tanımları yapılmış diğer meslek mensuplarından psikolog, çocuk gelişimcisi, yaşlı bakım/ evde hasta bakım teknikerleri ile gerontologları,

Danışan: Uzaktan sağlık hizmeti almak ve/veya yüz yüze sağlık hizmeti almak için çevrimiçi  ortamda  randevu  oluşturmak  ya  da  platform  üzerinden  sunulan danışmanlık hizmetlerinden yararlanmak amaçlarıyla platformu kullanan 18 yaşını doldurmuş, tam ehliyetli gerçek kişileri,

Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,

Yönetmelik: Uzaktan Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Hakkında Yönetmeliği,

Platform:www.ehealth.com.tr” adresli online sağlık hizmet platformunu,

Profil: Sağlık Profesyoneli veya Danışman tarafından Platform üzerinde oluşturulan adı – soyadı, mesleği, uzmanlık alanları gibi bilgileri içeren sayfayı,

Platform Üyelik Ücreti: Platform kullanımına karşılık üyelerden belirli periyotlarla tahsil edilecek ücreti,

Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü veriyi,

Kişisel Verilerin İşlenmesi: Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi,

Veri İhlali: İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla, mevzuattaki yetkileri ve görevlendirmeleri aşacak şekilde başkaları tarafından elde edilmesini,

Veri Sorumlusu: Kişisel sağlık verilerinin işlenme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,

Açık Rıza: Belirli bir konuya ilişkin bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızayı,

Aydınlatma Metni: 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, Kişisel Sağlık Verileri Hakkında Yönetmelik ve Uzaktan Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Hakkında Yönetmelik ile tanımlanan veri sorumlusu sıfatıyla Platform Sahibi tarafından işlenen kişisel verilerin güvenliği ile bu verilerin mevzuatta düzenlenen kullanım amaç ve koşulları hakkında Kullanıcıyı detaylı olarak bilgilendiren metni ifade eder.

4– UZAKTAN SAĞLIK HİZMETLERİNE İLİŞKİN GENEL BİLGİLENDİRME

4.1. Uzaktan sağlık hizmeti; sağlık hizmetinin mekândan ve coğrafyadan bağımsız olarak ve çağdaş tıbbî teknolojiye dayanılarak sunulması amacıyla Bakanlıkça çıkarılan Yönetmelik ile belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde uzaktan sağlık hizmeti sunmaya yetkili sağlık tesisleri ve bu tesisler bünyesinde çalışan Türkiye’de hizmet ifasına yetkili sağlık meslek mensupları aracılığıyla sunulan tanı, takip ve tedavi hizmetleri bütünüdür.

4.2. Uzaktan sağlık hizmeti, yüz yüze verilen tanı, takip ve tedavi hizmetlerinin muadili değildir. Bu nedenle; danışanlar sağlık tesisleri ve/veya sağlık meslek mensupları tarafından uzaktan sağlık hizmeti almaya zorlanamayacağı gibi uzaktan sağlık hizmeti ile uygulamalı tedavilerin farklı olması göz önünde bulundurularak devam eden bir tedaviyi aksatacak şekilde uzaktan sağlık hizmeti de verilemez. Bilhassa acil tıbbi durumlarda danışanların uzaktan sağlık hizmeti kullanımı yerine en yakın sağlık kuruluşunun acil servisine başvurması esastır.

4.3. Sağlık hizmetinin uzaktan sunulması, sağlık hizmetinin niteliğinden ödün verme sebebi değildir. Dolayısıyla sağlık hizmetinin sunumuna ilişkin asgari tıbbî gereklilikler uygulanabilir oldukları ölçüde uzaktan sağlık hizmeti sunumu için de geçerlidir. Sağlık profesyoneli ile danışan fiziksel olarak aynı ortamda bulunamayacaksa da uzaktan sağlık hizmetinin elverdiği ölçüde danışanın muayenesi, tıbbî gözlem, izlem ve takibi ile değerlendirmesi yapılabilir; teşhis edilmiş hastalıkları kontrol edilebilir, tıbbî danışmanlık verilebilir; konsültasyon veya ikincil görüş talep edilebilir. Sağlık meslek mensubunca e-reçete ve e-rapor tanzim edilebilir.

5- PLATFORM KULLANIM KOŞULLARI

5.1 Kişilerin ziyaretçi olarak platformdaki içerikleri sınırlı olarak görüntülemesi mümkündür. Ancak platform üzerinden sunulan uzaktan sağlık, çevrimiçi ortamda randevu oluşturma ve/veya danışmanlık hizmetlerinden yararlanmak isteyenlerin işbu sözleşmede belirlenen koşullar dahilinde platform üzerinden üyelik için istenilen bilgileri eksiksiz doldurmak suretiyle platforma üye olması zorunludur. Kayıt işlemi esnasında istenen ad – soyadı, doğum tarihi, T.C. kimlik numarası bilgilerinin MERNİS aracılığıyla otomatik şekilde onaylanmasını takiben DANIŞAN üye sıfatıyla platformu kullanmaya başlayacaktır.

5.2. DANIŞAN yalnız bir üyelik oluşturma ve platformu bu üyelik üzerinden kullanma hakkına sahiptir. Yönetmelik ve/veya işbu sözleşmede öngörülen yükümlülüklerin ihlali nedeniyle PLATFORM SAHİBİ tarafından sözleşmenin feshedilerek üyeliğin iptal edilmesi veya askıya alınması halinde DANIŞANIN oluşturacağı yeni bir üyelik ile platformu kullanmaya devam etmesi yasaktır. Bu durumda PLATFORM SAHİBİNİN, yeni üyelik talebini reddetme hakkı saklıdır.

5.3. Üyelik ve onay işleminin tamamlanmasının ardından platformda DANIŞANIN adı – soyadı, T.C. kimlik numarası ve iletişim bilgisinin yer aldığı temel bir profil oluşturulur. DANIŞAN dilerse bu profildeki bilgileri düzenleyebilir, profil fotoğrafı ekleyebilir veya platform tarafından kendisi adına oluşturulan profili teyit etmek suretiyle hizmet almaya başlayabilir. DANIŞANIN, profil fotoğrafı eklemesi halinde bu fotoğrafın yalnız kendisine ait olması zorunludur. PLATFORM SAHİBİ, platformun niteliğine uygun olmayan ve/veya gerçeğe aykırı olduğu tespit edilen fotoğraf ve bilgileri kaldırma hakkına sahiptir. DANIŞAN profilinde yer alan bilgilerde meydana gelecek değişikliklere istinaden gerekli güncellemeleri derhal yapmak ile yükümlü olup bu bilgilerin eksik, hatalı ve/veya gerçeğe aykırı olması nedeniyle meydana gelecek zararlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.

5.4. DANIŞAN, e-posta adresi ve şifresini kullanıp iki aşamalı kimlik doğrulamasını yaparak platforma giriş sağlayacaktır. DANIŞAN platforma giriş için kendisi tarafından belirlenen şifrenin gizliliği ve güvenliğinin korunmasından sorumludur. Aldığı tüm tedbirlere rağmen bilgilerinin yetkisiz üçüncü kişilerin eline geçmesi halinde, DANIŞAN durumu derhal PLATFORM SAHİBİNE bildirecektir. Aksi halde işbu bilgilerin kullanılması suretiyle platforma girilerek gerçekleştirilen her türlü faaliyet, DANIŞAN tarafından gerçekleştirilmiş kabul edilir. Bu faaliyetlerden doğan her tür hukuki ve cezai sorumluluk DANIŞANA aittir.

5.5. DANIŞAN platforma giriş sağlayarak seçeceği bir sağlık profesyoneli ve/veya danışmandan gerekli prosedürleri yerine getirmek suretiyle uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmeti alabilecek, yüz yüze alacağı sağlık ve/veya danışmanlık hizmetleri için çevrimiçi randevu oluşturabilecektir. DANIŞAN oluşturduğu randevulara, platform üzerinden aldığı muayene ve/veya danışmanlık hizmetleri geçmişine ve bu hizmetlere ilişkin faturalar ile sağlık profesyonelleri, danışmanlar ve/veya PLATFORM SAHİBİ tarafından kendisi adına tanımlanan kuponların tamamına da profilinden erişebilecektir.

5.6. DANIŞAN, platform aracılığıyla hizmet sunan tüm sağlık profesyoneli ve/veya danışman profillerini branşlarına göre listeleyerek görüntüleyebilir. Ancak DANIŞAN üye profilleri platform üzerinde listelenmemektedir. Bu profiller, yetkileri dahilinde erişebilecekleri bilgi ve/veya belgelerle sınırlı olmak üzere yalnız ilgili DANIŞANIN hizmet aldığı sağlık profesyoneli ve/veya danışmanlar tarafından görüntülenebilecek olup platformu kullanan diğer danışan, sağlık profesyoneli ve/veya danışmanlar, DANIŞAN üye profillerine erişim hakkına sahip değildir. Bu kapsamda DANIŞAN, diğer danışanlara ait veri ve bilgileri izinsiz olarak kullanmamayı ve üçüncü kişilerle paylaşmamayı kabul ve taahhüt eder. Aksi halde doğacak her tür hukuki, idari ve cezai sorumluluk DANIŞANA aittir.

5.7. DANIŞAN, ilgili mevzuatın tanıdığı hak ve yetkiler doğrultusunda kendi profili üzerinden hukuken velisi ve/veya vasisi olduğu kişiler adına randevu oluşturarak bu kişilerin platform aracılığıyla sunulan uzaktan sağlık hizmetinden yararlanmalarını, yüz yüze sağlık hizmeti veya danışmanlık almalarını sağlayabilir. Uzaktan sağlık hizmetlerinin sunumu kapsamında bu kişiler için de MERNİS entegrasyonu ile kimlik doğrulaması yapılması gerekebilir. Hizmet alacak küçük ve/veya kısıtlının bilgilendirilmesi ve platform aracılığıyla bu kişiler adına yürütülecek sağlık ve/veya danışmanlık faaliyetlerinin tamamının takibi kanuni temsilci sıfatıyla DANIŞANIN sorumluluğundadır. Hukuken DANIŞANIN bakım ve gözetimi altındaki küçük ve/ veya kısıtlının işbu faaliyetlerin yürütülmesi esnasında vereceği zararlardan doğan her tür hukuki, idari ve cezai sorumluluk DANIŞANA aittir.

5.8. DANIŞAN, profilinde herhangi bir içerik paylaşımında bulunamaz. Ancak profili aracılığıyla hizmet aldığı sağlık profesyoneli ve/veya danışmana mesaj gönderebilir; tahlil sonuçlarını, sağlık ve/veya danışma geçmişine ilişkin dosya, bilgi ve belgeleri ilgili sağlık profesyoneli ve/veya danışman ile paylaşabilir. DANIŞANIN sağlık profesyoneli ve/veya danışman ile yapacağı yazışmalar uçtan uca şifreli olarak korunur. PLATFORM SAHİBİ de dahil olmak üzere yazışmanın tarafları dışında hiç kimse mesajları ve paylaşılan dosya, bilgi ve belgeleri görüntüleyemez.

5.9. DANIŞAN platform aracılığıyla hizmet aldığı sağlık profesyoneli ve/veya danışmanlar hakkında yorum yapabilir, görüş ve tavsiyelerini iletebilir, bu kişileri puanlayabilir. PLATFORM SAHİBİ; DANIŞAN tarafından yapılan yorum, iletilen görüş ve tavsiyeleri anonim hale getirmek ve verilen puanların ortalamasını almak suretiyle yayınlama hakkına sahiptir.

5.10. DANIŞAN, alacağı uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmetlerinin kalitesi ve sürekliliğini etkilemeyecek şekilde platformun uygun kullanımı için gerekli donanım, üçüncü taraf yazılımı, internet erişimi, vb. hazır etmekle yükümlüdür. Bu kapsamda DANIŞAN, platforma ve platformu kullanan üçüncü kişilerin bilgisayar ve yazılım sistemlerine zarar verecek her tür davranış ve uygulamadan kaçınarak platformu özenle kullanacaktır. DANIŞAN, kendisine tanına yetkiler dahilinde eriştiği sistem ve uygulamalara doğrudan ve/veya dolaylı olarak zarar vermesi muhtemel her türlü işlemden kaçınacağını, bu sistem ve uygulamaların erişilebilirliğini, bütünlüğünü, gizliliğini bozacak, aksatacak belge yüklemeyeceğini, zararlı betikler çalıştırmayacağını, herhangi bir üçüncü taraf yazılım ile otomatik ve/veya elle olmak suretiyle işlem yapmayacağını kabul ve taahhüt eder.

5.11. Uzaktan sağlık ve danışmanlık hizmeti sunumu esnasında platform tarafından DANIŞANIN kamera ve mikrofonuna erişim sağlanabilecektir. DANIŞAN, platform tarafından istenen bu erişim iznini vermediği takdirde hizmetin ifası mümkün olmayacağından Yönetmelik gereği platformun uzaktan sağlık hizmetini başlatmama veya başlatılan hizmeti sona erdirme hakkı saklıdır. Aynı durum uzaktan sunulacak danışmanlık hizmetleri için de geçerlidir. DANIŞANIN işbu nedenle meydana gelecek zararlarından PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.

5.12. DANIŞAN; platformu amacı dışında kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Platform hiçbir şekilde ve koşulda kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının fikri ve telif haklarına tecavüz edecek şekilde kullanılmayacaktır. DANIŞAN; başkalarının platformu kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet davranışlarda bulunmayacağını; sağlık profesyoneli ve/veya danışmanlar hakkında yapacağı yorumlar ve bu kişilerle yapacağı özel yazışmalar da dahil olmak üzere platform içerisindeki yazılı ve/veya her tür iletişiminde argo, hakaret içeren, ırkçı, ayrımcı, saldırgan, tacizkar vb. hukuka aykırı ifadeler kullanmaktan kaçınacağını; bir başka kullanıcıyı eleştiren veya kötüleyen, pornografi, şiddet veya herhangi bir ürün veya hizmete ilişkin reklam ve tanıtım içeren paylaşımlar yapmayacağını taahhüt eder.

6- TARAFLARIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

6.1. Danışanın Hak ve Yükümlülükleri

6.1.1. DANIŞAN; uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmetleri ile yüz yüze almak istediği sağlık ve/veya danışmanlık hizmetlerine ilişkin randevu taleplerini, seçtiği sağlık profesyoneli veya danışman tarafından ayrıca oluşturulan çevrimiçi takvime erişip kendisine uygun gün ve saat aralığını seçmek suretiyle karşılayabilecektir. Randevu tarih ve saat aralıkları ile iptal ve erteleme koşulları sağlık profesyoneli veya danışmanın kendisi tarafından belirlenmekte olup DANIŞAN ilgili sağlık profesyoneli veya danışman adına randevu oluşturmakla bu koşulları kabul etmiş sayılır.

6.1.2. Platform aracılığıyla uzaktan sağlık hizmeti alan DANIŞAN, Yönetmelik gereği tıbbi geçmişi ve sağlık durumu ile ilgili talep edilen bilgileri doğru, anlaşılır ve detaylı bir şekilde sağlık profesyonel ile paylaşmakla yükümlüdür. Hukuken veli ve/veya vasisi olunan kişilerin platform aracılığıyla sunulan uzaktan sağlık hizmetinden yararlanmaları halinde küçük ve/veya kısıtlı yönünden bu yükümlülük kanuni temsilci sıfatıyla DANIŞANA aittir. Söz konusu yükümlüğünün ihlali halinde doğacak zararlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir. İşbu madde platform aracılığıyla alınacak danışmanlık hizmetlerine de uygulanır.

6.1.3. Uzaktan alınacak sağlık ve danışmanlık hizmetleri için DANIŞAN, platformun kamera ve/veya mikrofona erişmesine izin vermelidir. Sağlık profesyoneli veya danışmanın; bu konuda kendisini bilgilendirmesine ve uyarmasına rağmen DANIŞANIN ilgili erişim iznini vermeyi reddetmesi ve/veya DANIŞAN kaynaklı teknik sebeplerle taraflar arasında ses ve/veya görüntü iletilememesi halinde sağlık profesyoneli veya danışman uzaktan sağlık ya da danışmanlık hizmetine başlamama veya başlamış hizmeti sona erdirme hakkına sahiptir. DANIŞANIN kamera ve/veya mikrofonuna erişimine izin vermemesi, bizzat DANIŞAN, sağlık profesyoneli ya da danışman kaynaklı teknik arıza ve/veya eksiklikler nedeniyle taraflar arasında ses ve/veya görüntü iletilememesi halinde hizmetin ifa edilememesinden PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.

6.1.4. DANIŞAN tarafından üyelik esnasında kimlik kartı bilgileri ile uyumlu olacak şekilde verilen TCKN/YKN/Mavi Kart No, Adı, Soyadı, Doğum Tarihi ile telefon numarası ve e-posta adresi bilgileri sağlık ve/veya danışmanlık hizmetinin sunulması kapsamında adına randevu oluşturulan sağlık profesyoneli ve/veya danışmana iletilebilir. Sağlık profesyoneli ve/veya danışman, DANIŞANIN kimliğinden şüpheye düştüğü takdirde hizmetin ifası kapsamında kendisine iletilen kimlik bilgilerinin DANIŞAN tarafından doğrulanmasını; resmi kimlik belgesinin kamera aracılığıyla kendisine gösterilmesini talep edebilir. Bu talebin yerine getirilmemesi halinde sağlık profesyoneli ve/veya danışman, uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmetine başlamama veya başlamış hizmeti sona erdirme hakkına sahiptir. Kişinin kimliğinden şüpheye düşülmesine rağmen gerekli doğrulama yapılmaksızın sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından DANIŞAN adına hizmetin ifasına devam edilmesi halinde doğabilecek zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.

6.1.5. DANIŞAN, hasta mahremiyetinin sağlanmasından sağlık profesyoneli ve/veya danışman ile birlikte sorumludur. DANIŞAN, uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmetinin ifası sırasında yapılan görüşmeyi görebilecek ve/veya duyabilecek üçüncü bir kişinin varlığı halinde sağlık profesyoneli ve/veya danışmanı bilgilendirmekle yükümlüdür. Bahsi geçen üçüncü kişi kavramına; tercüman, hasta yakını gibi kendisinden destek alınan kişiler de dahildir. İşbu bilgilendirmenin yapılmaması nedeniyle doğabilecek zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.

6.1.6. Hasta mahremiyeti ve Kişisel Verilerin Korunması mevzuatı ile Yönetmelik gereği uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmetinin ifası sırasında sağlık profesyoneli ve/veya danışman ile DANIŞANIN açık rızası olmaksızın ses ve/veya görüntü kaydı alınması, fotoğraf çekilmesi yasaktır. Taraflardan birinin açık rızası olmaksızın platform dışı vasıtalarla ses ve/veya görüntü kaydedilmesi, fotoğraf çekilmesi halinde doğabilecek zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.

6.1.7. Sağlık profesyoneli, yetkisi dahilinde kendisine iletilen kimlik bilgilerini kullanarak DANIŞAN ya da veli ve/veya vasisi bulunması nedeniyle randevu oluşturduğu küçük ve/veya kısıtlı adına e-reçete veya e-rapor oluşturulabilir, DANIŞAN ya da DANIŞANIN kanuni temsilcisi olduğu küçük ve/veya kısıtlının e- Nabız bilgilerine verilen onay kapsamında erişebilir; tıbbi tanı ve teşhis bilgilerini e- Nabız’a aktarabilir.

6.1.8. İşbu sözleşme kapsamında DANIŞANIN alacağı hizmetlerin tamamı bizzat DANIŞANIN seçtiği sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından verilecektir. Randevunun sağlık profesyoneli, danışman veya bizzat DANIŞAN tarafından ertelenmesi ya da iptali halinde DANIŞANIN hizmet alacağı sağlık profesyoneli veya danışmanı değiştirme hakkı saklıdır.

6.1.9. DANIŞAN, sağlık profesyoneli veya danışmanlar tarafından düzenlenen ve platform ana sayfası ile ilgili sağlık profesyoneli veya danışmanın profilinde ilan edilen etkinlik ve eğitimleri satın alarak bunlara katılabilir. Bu etkinlik ve eğitimlerin içeriğinin yanı sıra sağlık profesyonelleri ve danışmanların platformda paylaştığı tüm düşünce ve içerikler ile verdiği tavsiye ve yaptığı yönlendirmeler tamamen kendi görüşlerini yansıtmaktadır. Söz konusu etkinlik, eğitim, düşünce, içerik, tavsiye ve/veya yönlendirmeler nedeniyle gerek DANIŞANIN gerek üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlar ile hukuki, idari veya cezai yaptırımlardan PLATFORM SAHİBİNİN sorumluluğu bulunmamaktadır.

6.1.10. DANIŞAN, platform, sağlık profesyoneli veya danışmanın kendisi ve/veya bağlı bulunduğu sağlık tesisinin anlaşmalı olduğu şirket, kurum ve/veya kuruluşlardan birine mensup olduğu veya anlaşmalı sigorta kurum ve/veya kuruluşlarının sigortalısı olduğu takdirde işbu şirket, kurum ve/veya kuruluşların anlaşma sağladıkları oranlar ve/veya danışmanlık ya da muayene ücretleri üzerinden platform aracılığıyla uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmeti alabilecektir. Sağlık profesyoneli veya danışman yapılan anlaşmalar kapsamında indirimli oranlarla uzaktan sağlık veya danışmanlık hizmeti sunmayı reddetme hakkına sahip olup seçilen sağlık profesyoneli ve/veya danışmanın, yararlanılmak istenen anlaşma dahilinde hizmet verip vermediğini kontrol etme yükümlülüğü DANIŞANA aittir.

6.1.11. PLATFORM SAHİBİNİN, platform adına sigorta şirketleri dahil çeşitli şirket, kurum ve/veya kuruluşlarla yaptığı anlaşmalar, sağlık profesyoneli ve/veya danışman ile bağlı bulundukları sağlık tesisinin platform dışında sundukları hizmetler bakımından geçerli değildir. Bu kapsamda DANIŞAN, salt platforma üye olduğu gerekçesiyle platform haricinde ilgili sağlık profesyoneli, danışman veya sağlık tesisinden aynı indirim oranları ve/veya muayene ücretleri üzerinden hizmet almayı talep edemez.

6.1.12. Anlaşmalı şirket, kurum ve/veya kuruluşların sağladığı avantajlardan farklı olarak PLATFORM SAHİBİ, sağlık profesyoneli ve/veya danışmanlar belirli bir danışan, danışan grubu ve/veya tüm danışanlar için sınırlı süreli kuponlar oluşturma hakkına sahiptir. DANIŞAN tanımlanan kuponlara kendi profili üzerinden erişebilir. Tüm kuponlar platform adına düzenlenecektir. DANIŞAN platform haricinde ilgili sağlık profesyoneli ve/veya danışmandan bu kuponların sağladığı avantajlarla hizmet almayı talep edemez. Doğrudan DANIŞAN adına kupon oluşturma hakkı yalnız sağlık profesyoneli ve/veya danışmanın randevusuna geç kaldığı veya randevusunu iptal ettiği hallerde DANIŞANIN bir sonraki randevusu ile sınırlıdır. Aynı sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından DANIŞAN adına aynı ay içerisinde birden fazla kez veya birbirini izleyen iki randevu üst üstte olacak şekilde kupon düzenlenemez. Bizzat DANIŞAN adına oluşturulan kuponlar yalnız kuponu düzenleyen sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından verilecek hizmetler için geçerlidir.

6.1.13. Sağlık profesyoneli ve/veya danışman uzaktan verilecek sağlık veya danışmanlık hizmetlerinde DANIŞANIN randevu saatinden itibaren 5 (BEŞ) DAKİKA içerisinde uzaktan sağlık hizmetinin ifası için görüşmeyi başlatmakla yükümlüdür. Bu süre içinde sağlık profesyoneli veya danışmanın görüşmeyi başlatmaması halinde DANIŞANIN randevusunu iptal etme, erteleme veya başka bir sağlık profesyoneli veya danışmandan randevu talep etme hakkı saklıdır. İşbu sözleşme ve yönetmelikle kendisine tanınan haklar doğrultusunda tıbbi veya hukuki sebeplerle DANIŞANA bilgi verilerek uzaktan sağlık veya danışmanlık hizmetinin sonlandırıldığı durumlar hariç herhangi bir sebeple randevunun bizzat sağlık profesyoneli veya danışman tarafından iptal edilmesi durumunda da bu madde hükümleri uygulanır.

6.1.14. İşbu Sözleşme kapsamında DANIŞANA sağlanacak hizmet ve sonuçlarından sağlık profesyoneli ve danışmanlar bizzat sorumlu olup sağlık profesyoneli ve/veya danışmanların sunduğu hizmetler sebebiyle doğacak doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir.

6.1.15. DANIŞAN, platform üzerinden üyeliğini iptal etmediği sürece üyeliği devam eder. PLATFORM SAHİBİNİN, işbu sözleşmede ve/veya yönetmelikte belirtilen yükümlülüklerin ihlali halinde DANIŞANIN üyeliğini askıya alma ve/veya işbu sözleşmeyi feshederek ilgili üyeliği iptal etme hakkı saklıdır.

6.1.16. İşbu sözleşme ile ilgili her türlü bildirim, DANIŞANIN platforma kayıt olduğu e-posta adresine gönderim veya telefon numarasının aranması ya da SMS ve push bildirimi göndermek suretiyle yapılacaktır. DANIŞAN, bildirimin yapılacağı e-posta adresi ve numaraları düzenli olarak kontrol edeceğini ve bunlarda meydana gelen değişiklikleri PLATFORM SAHİBİNE bildirilmediği sürece bilinen e-posta adresi ve numaralara yapılacak bildirimlerin geçerli bir bildirimin tüm hukuki sonuçlarını doğuracağını kabul ve beyan eder.

6.2. Platform Sahibinin Hak ve Yükümlülükleri

6.2.1. PLATFORM SAHİBİ, platformun her daim erişilebilir ve kullanıma hazır olmasını hedeflemek ve kendi bünyesinde buna ilişkin önlemleri almakla birlikte erişimi sağlayan sistemlerin işlerliği ve erişilebilirliğini garanti etmemektedir. PLATFORM SAHİBİ, yaşanacak kendisi dışında kaynaklanan engelleme veya kesintilerden hiçbir şekilde sorumlu değildir. Ancak bir plan çerçevesinde platformda yapılması öngörülen bakım, kontrol, onarım ve benzeri sebeplerle platforma erişimin durdurulacak veya kısıtlanacak olması halinde PLATFORM SAHİBİ, bu durumun başlangıç ve bitiş tarihini en az 48 (KIRK SEKİZ) SAAT öncesinden platform üzerinden duyurmayı kabul, beyan ve taahhüt eder.

6.2.2. PLATFORM SAHİBİ, işbu platform aracılığıyla uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık veya danışmanlık hizmeti verecek hiçbir sağlık profesyoneli ya da danışmana, belirli bir sayı ve/veya kota dahilinde ya da öncelikli olarak DANIŞAN yönlendirme garantisi vermemektedir. Her bir sağlık profesyoneli ve danışman, hizmet verdiği branş altında eşit koşullarda listelenir. Sağlık profesyonelleri veya danışmanların eğitim ve mesleki tecrübeleri, profil doluluk oranları, paylaştıkları içerikler, sağlık hizmetinin ücreti, herhangi bir anlaşma ve/veya sağlık sigortası kapsamında karşılanıp karşılanmadığı, diğer danışanlar tarafından yapılan değerlendirmeler sonucu oluşturulan ortalama puanları gibi etkenler kaynaklı oluşabilecek farklılıklardan PLATFORM SAHİBİ sorumlu değildir. Bu farklılıklar nedeniyle ön plana çıkan sağlık profesyoneli veya danışmanlar, PLATFORM SAHİBİNİN tavsiyesi olarak nitelendirilemez.

6.2.3. PLATFORM SAHİBİ, çeşitli şirket, kurum ve/veya kuruluşların çalışanları ve/veya emeklilerinin platform üzerinden çeşitli indirim oranları dahilinde hizmet almalarına yönelik anlaşmalar yapma hakkına sahiptir. PLATFORM SAHİBİ, yaptığı anlaşmaları platforma üye olan DANIŞANLARA önceden duyuracağını ve her bir sağlık profesyoneli veya danışmanın işbu anlaşmalar kapsamında hizmet verip vermediği bilgisine profillerinde ayrıca yer vereceğini kabul ve taahhüt eder.

6.2.4. PLATFORM SAHİBİ, anlaşmalarda herhangi bir kısıtlama bulunmadığı takdirde sağlık profesyoneli, danışman ve/veya sağlık tesisinin anlaşmalı olduğu şirket, kurum ve/veya kuruluşlara mensup DANIŞANLARA anlaşma sağlanan indirim oranları ve/veya muayene ücretleri üzerinden platform aracılığıyla uzaktan sağlık hizmeti sunulması hakkı tanımaktadır. Ancak platformun halihazırda ilgili şirket, kurum ve/veya kuruluşlar ile anlaşmasının bulunması ve bu anlaşmada platform aracılığıyla sunulacak uzaktan sağlık hizmetleri yönünden belirli bir indirim oranı ve/veya muayene ücreti kararlaştırılmış olması halinde sunulacak hizmetlerde bu oran ve/veya ücretler geçerli olacaktır.

6.2.5. PLATFORM SAHİBİ, DANIŞANLARIN indirim vb. çeşitli ayrıcalıklardan yararlanabilmesi için platform adına çeşitli kuponlar oluşturabilecektir. PLATFORM SAHİBİ bu kuponların içeriğini, süresini ve adedini dilediği gibi belirleme hakkına sahiptir. Sağlık profesyoneli ve/veya danışmanların işbu sözleşmenin 6.1.12 maddesinde tanımlanan kupon oluşturma hakları sakladır.

6.2.6. PLATFORM SAHİBİ, hiçbir sağlık profesyoneli, danışman ya da danışanın referansı ve/veya garantörü değildir. DANIŞANLAR, sağlık profesyonelleri ve danışmanlar ile yapacakları her tür iş ve işlemden kendileri sorumlu olup bu iş ve işlemler üzerinde PLATFORM SAHİBİNİN herhangi bir hak ve yükümlülüğü yoktur.

6.2.7. PLATFORM SAHİBİ, sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından üretilen ve/veya paylaşılan içerik, düşünce ve tavsiyeler ile DANIŞAN tarafından yapılan yorumları denetleme yükümlülüğü altında değildir. Ancak bu içerik, düşünce ve tavsiyeler ile yorumların platform kullanım koşullarına veya yürürlükteki mevzuata aykırı olduğunun tespit edilmesi, sağlık profesyoneli, danışman ya da DANIŞANIN kendisi ve/veya paylaşımları hakkında adli/idari makamlarca tedbir, vb. yaptırımların uygulanması yönünde karar verilmesi halinde PLATFORM SAHİBİ, ilgili içeriklerin kaldırılmasını talep etme veya bunları resen kaldırma hakkına sahiptir.

6.2.8. PLATFORM SAHİBİ, platform dahilinde başka internet sitelerine, platformlara, çeşitli içerik, hizmet ya da ürünlere link verebilecektir. Platformda internet sitelerine, platformlara, çeşitli içerik ve/veya hizmet ya da ürünlere link verilmiş olması bunların desteklendiği veya bunlarla ilgili garanti verildiği anlamına gelmemektedir. PLATFORM SAHİBİNİN bu internet siteleri, platformlar, içerik, hizmet ya da ürünler yönünden sorumluluğu bulunmamaktadır.

6.2.9. PLATFORM SAHİBİ, mevzuata uygun olmaları koşuluyla DANIŞAN tarafından aldığı hizmet hakkında yapılan puanlamaların ortalamasını ve herkese açık şekilde yapılan yorumları, DANIŞAN bilgisinin anonim hale getirilmesi suretiyle diğer danışan, sağlık profesyoneli ve danışmaların görüntüleyebileceği şekilde platformda ve platformun tanıtımı ve geliştirilmesi adına platforma ait sosyal medya hesaplarında paylaşma hakkına sahiptir. Münhasıran DANIŞAN tarafından yapılan puanlama ve değerlendirmeler yönünden PLATFORM SAHİBİNİN sorumluluğu bulunmamaktadır.

6.2.10. Platform üzerinden uzaktan sağlık ve/veya danışmanlık hizmeti sunulması veya yüz yüze randevu oluşturulması için DANIŞAN tarafından yapılan ödemeler yalnızca danışmanlık, görüşme ve muayene hizmetlerini kapsamaktadır. PLATFORM SAHİBİ, sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından talep edilecek ek ödemeler yönünden herhangi bir takip ve tahsil sorumluluğu altında değildir.

6.2.11. PLATFORM SAHİBİ, yürürlükteki mevzuatta meydana gelen değişiklikler ve/veya platformda yapılacak geliştirme ve iyileştirmeler nedeniyle işbu Kullanıcı Sözleşmesinde ve üyelik ücreti ile ödeme koşullarında tek taraflı değişiklik yapma hakkına sahiptir. Sözleşmede, ücret ve ödeme koşullarında yapılan değişiklikler DANIŞANIN sisteme kayıtlı e-posta adresine iletilecek ve 30 (OTUZ) GÜN içerisinde yürürlüğe girecektir. Söz konusu değişiklikleri kabul etmeyen DANIŞANIN 30 (OTUZ) GÜN içerisinde sözleşmeyi feshetmek suretiyle üyeliğini iptal etme hakkı saklıdır. Belirtilen süre içerisinde DANIŞAN tarafından sözleşme feshedilmediği takdirde üyelik, değişen koşullarla devam edecektir.

6.2.12. PLATFORM SAHİBİ, sağlık profesyoneli veya danışmanın benzer başka platformlarda da hizmet vermesi halinde platformun DANIŞANA mümkün olan en iyi hizmeti en iyi ücretle sunma amacı doğrultusunda standart muayene ve danışmanlık ücretleri yönünden DANIŞAN lehine fiyat eşitlemesi yapabilecektir. DANIŞAN randevu oluşturduktan sonra ve randevu saatinden en az 24 (YİRMİ DÖRT) SAAT önce PLATFORM SAHİBİ ile iletişime geçmek ve diğer ücret teklifinin bağlantısını vermek koşuluyla fiyat eşitlemesi talep edebilecektir. İlgili ücret teklifinin fiyat eşitlemesine esas alınabilmesi için aynı muayene ve/veya danışmanlık tipi ile aynı tarih için geçerli olması ve kontrol sağlandığında ilgili teklifin hala mevcut olması gerekmektedir. Diğer platformların yaptığı anlaşmalar doğrultusunda verilen indirimli hizmetlere ilişkin belirlenen ücretler bu kapsamda değildir.

6.2.13. PLATFORM SAHİBİ, randevu oluşturulmasını takiben uzaktan alınacak sağlık ve/veya danışmanlık hizmetlerinde, hizmetin gerçekleşeceği bağlantı linki de dahil randevuya ilişkin tüm bilgileri iletişim tercihleri doğrultusunda sistemde kayıtlı e-posta adresi ve/veya telefon numarası ile portal üzerinden DANIŞANA iletecektir. PLATFORM SAHİBİ, tarih ve saati yaklaştıkça yapacağı bildirimlerle DANIŞANA randevusunu hatırlatmayı ve randevuda meydana gelen değişiklikler (randevunun gerçekleşeceği yer, bağlantı linki, vb.), iptal ve ertelemeleri gecikmeksizin DANIŞAN ile paylaşmayı kabul ve taahhüt eder. DANIŞAN tarafından veli ve/veya vasisi olduğu küçük ve/veya kısıtlı adına oluşturulan randevular yönünden de işbu madde hükümleri uygulanacaktır.

6.2.14. DANIŞANA ait üyeliğin PLATFORM SAHİBİ tarafından askıya alınması veya DANIŞAN tarafından iptal edilmesi halinde DANIŞANIN mağdur olması ihtimaline karşı PLATFORM SAHİBİ, bu süre dahilinde mevcut randevularının tamamlanması için DANIŞANIN gerekli tüm ekranlara erişmeye devam etmesine izin verebilecektir.

7- GARANTİ REDDİ VE SORUMLULUĞUN SINIRLANDIRILMASI

7.1. Platformdaki tüm veriler ve bilgiler, yalnızca bilgilendirme amacıyla “OLDUČU GİBİ” sağlanmış olup beslenme, egzersiz, teşhis, tanı, tedavi veya diğer konularda tavsiye niteliğinde değildir. Veri ve bilgilerin hiçbiri, PLATFORM SAHİBİ tarafından iletilen bir teklif ya da talep değildir. PLATFORM SAHİBİ, herhangi bir sağlık profesyonelinin, tedavinin, egzersiz, beslenme planı ve benzerlerinin tavsiye edilebilirliği veya uygunluğu konusunda taahhütte bulunmaz. Veriler, sağlık profesyonelleri ve diğer içerik sağlayıcıları tarafından sağlanmakta olup PLATFORM SAHİBİ hiçbir veriyi doğrulamaz ve bunu yapma yükümlülüğünü reddeder. PLATFORM SAHİBİ veya veri sağlayıcılarımız, burada sunulan verileri kullanmanız nedeniyle oluşabilecek herhangi bir zarardan sorumlu değildir.

7.2. Platformdaki tüm veri, bilgi, hizmetler “KULLANILABİLİR” şekilde sağlanmış olup platformun kullanımından doğan sorumluluk tamamen SAĞLIK PROFESYONELİNE aittir. Metin, fotoğraflar, grafikler dahil olup bunlarla sınırlı olmamak üzere platformda kullanılan tüm materyaller teknik hatalar, yazım yanlışlıkları ya da başka tür hatalar ve yanlışlıklar içerebilir. PLATFORM SAHİBİ; platformun içeriği ve işletimi, platform üzerinden sunulan hizmetlere erişimin  kesintisiz veya hatasız olacağı ya da hizmetlerdeki aksaklıkların düzeltileceğine dair herhangi bir açık veya zımni garanti sağlamaz. Sağlanmayan garantiler arasına pazarlanabilirlik ve belirli bir amaca uygunluk ve ihlal olmaması da dahildir.

7.3. PLATFORM SAHİBİ, hizmetin veya bilginin yanlış kullanımından, hizmet ya da bilginin kalıcı veya geçici olarak erişilemez durumda olmasından, herhangi bir bilginin silinmesi, kötüye kullanılması veya depolanmasında bir hata yapılması dahil ve fakat bunlarla sınırlı olmayan nedenlerle yaşanabilecek kâr ve itibar kayıpları ile işin kesintiye uğraması kaynaklı zararlar başta olmak üzere platformun kullanımından kaynaklanabilecek doğrudan ya da dolaylı zararlar ile kayıplardan sorumlu değildir.

7.4. PLATFORM SAHİBİ; platformun, platform aracılığıyla taraflar arasında aktarılan dosya veya paylaşılan içeriklerin, kullanılan yazılımların ve yine platform üzerinden erişilebilen bağlantılı internet sitesi, uygulama, içerik ve benzerlerinin virüs veya zararlı bir başka öğe içermediği konusunda garanti vermemektedir.

8- GİZLİLİK

8.1. Taraflar sözleşme konusu iş ve/veya işlemlerin tam ve eksiksiz olarak yerine getirebilmesi için “Bilmesi Gereken (Need to Know) Prensibi” kapsamında gereken her tür bilgi ve belgeyi birbirlerine sağlamayı kabul ve taahhüt ederler. Bu kapsamda taraflar, iş bu sözleşme konusu iş ve hizmetler dolayısıyla elde edilen bilgi ve belgelerin gizli olarak saklanmasını, gizliliğin mutlak surette korunmasını ve diğer tarafın izni olmadan hiçbir şekilde üçüncü kişilere ifşa edilmemesini, her ne maksatla olursa olsun parasal veya parasal olmayan menfaatler de dahil olmak üzere herhangi bir şey karşılığında veya karşılıksız olarak, rakip ya da üçüncü kişi konumundaki herhangi bir şahıs, şirket veya kuruma verilmemesini, kamuya duyurulmamasını, paylaşılmamasını, çoğaltılarak dağıtılmamasını, veri aktarım sistemleri marifetiyle erişim hakkı tanınmamasını sağlamakla yükümlüdür.

8.2. Taraflar işbu sözleşmeye konu iş ve/veya işlemlerin yerine getirilmesi aşamasında katkıda bulunması zorunlu üçüncü kişi, kurum ya da kuruluşların gizli bilgilerden sadece işin gereği kadar haberdar olmalarını sağlayacaklarını, işbu bilgi ve belgelerin hiçbir şekilde diğer tarafın yazılı izni olmaksızın üçüncü gerçek ve/veya tüzel kişi ve kuruluşlara çalışma amaçları dışında açıklanmayacağını; söz konusu üçüncü kişi, kurum ya da kuruluşların gizlilik ilkelerine riayet etmesi için azami dikkat ve özeni göstereceklerini, aykırılık hallerinden haberdar oldukları takdirde derhal ve yazılı olarak söz konusu aykırılığı bildireceklerini kabul ve taahhüt ederler.

9- KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

9.1. Taraflar, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararları, Kişisel Sağlık Verileri Hakkında Yönetmelik hükümleri başta olmak üzere, kişisel verilerin korunması ile ilgili yürürlükte bulunan tüm düzenlemelere, usul ve esaslara uygun davranmak, faaliyetlerini 6698 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatla uygun şekilde yürütmek yükümlülüğü altındadır. Bu kapsamda taraflar, işbu sözleşme kapsamında elde edeceği kişisel verileri yalnızca ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak toplamayı ve işlemeyi ve bu verileri işbu sözleşmede yer alan yükümlülüklerin ifası haricinde başka herhangi bir amaç için kullanmamayı, aksi düzenlenmediği sürece üçüncü kişilere aktarmamayı, herhangi bir amaçla yurtdışına çıkarmamayı kabul, beyan ve taahhüt eder.

9.2. Yönetmeliğin “Kişisel Verilerin Korunması” başlıklı 12. maddesi uyarınca uzaktan sağlık hizmeti sunumunda hasta mahremiyeti ile DANIŞANA ait kişisel verilerin korunmasından hizmeti veren sağlık profesyoneli ve sağlık tesisi sorumludur. Bu kapsamda Veri Sorumlusu ve Veri İşleyen sıfatını haiz kişiler, sundukları hizmet aracılığıyla elde ettikleri kişisel verileri; KVKK ve ilgili mevzuata uygun şekilde işlemek, Bakanlık tarafından hazırlanan Kişisel Veri Güvenliği Rehberi esas alınarak her türlü teknik ve idari tedbiri almak zorundadır.

9.3. Platforma aktarılacak ve/veya platformda paylaşılacak veriler için DANIŞANIN açık rızası veya onayı aranan hallerde veri sahibi konumundaki DANIŞANDAN açık rıza veya onayın alınmasından ve aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi ile kendi hizmetleri içinde yönetmelik, KVKK, Kişisel Sağlık Verileri Hakkında Yönetmelik ve ilgi mevzuat kapsamında aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi ve gerektiğinde açık rıza beyanlarının alınmasından veri alışverişini yapan sağlık profesyoneli sorumludur. PLATFORM SAHİBİ, gerek duyulması halinde bu yükümlülüklerin yerine getirildiğine dair belgeleri sağlık profesyonelinden talep etme hakkına sahiptir.

9.4. DANIŞANIN uzaktan sağlık hizmetine ilişkin işlem kayıtları ilgili yasal düzenlemeler çerçevesinde kaydedilmektedir. Bu kayıtlar öngörülen yasal süreler dahilinde saklanacak ve kayıtlara sadece resmî kurumların isteği ile kısıtlı bir erişim olacaktır. Kayıtlar ilgili yasal düzenlemeler kapsamında Bakanlık ve ilgili resmi kuruluşlar ile servislere (e-Nabız, e-Reçete, e-Rapor vb.) iletilecektir. Detaylı bilgi için Aydınlatma Metni ve Çerez Politikasını inceleyebilirsiniz.

9.5. İşbu madde kapsamında sayılan hak ve yükümlülüklerin tamamı uygun düştüğü ölçüde platform aracılığıyla verilecek danışmanlık hizmetlerine de uygulanır.

10- FİKRİ MÜLKİYET HAKLARININ GÖZETİLMESİ

10.1. DANIŞAN, platformun PLATFORM SAHİBİNİN mülkiyetinde olduğunu ve Platform üzerinde yer alan üçüncü kişi ve/veya kurum/kuruluşlara ait herhangi bir veri, bilgi, kayıt, marka, logo, tasarım ve materyal de dahil olmak üzere içeriğinin 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununu ile ilgili mevzuat kapsamında manevi, mali ve bağlantılı ve komşu hakların tümü doğrultusunda korunduğunu, gerek PLATFORM SAHİBİNİN gerek üçüncü gerçek ve/veya tüzel kişilerin ayni ve/veya şahsi haklarına halel getirecek nitelikte sistemde bulunan verileri (resim, dosya, metin, imge, bilgi vb.) işlenmeyeceğini, çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, herhangi bir araçla umuma yayamayacağını paylaşmayacağını, platforma giriş yapılmasının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve ilgili diğer düzenlemeler kapsamında hiçbir şekilde faydalanma hakkı dahil olmak üzere hak vermediğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

10.2. DANIŞAN, platformun adını, ticari unvanını, logosunu veya platforma ait işaret ve materyalleri PLATFORM SAHİBİNİN yazılı onayını almadan pazarlama ve tanıtım amacı dahil hiçbir amaç ve koşulda kullanamaz; platforma link veremez.

11- CAYMA HAKKI

DANIŞAN; platforma üye olmasının ardından randevu oluştursa dahi herhangi bir uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ya da danışmanlık hizmeti almamış olması şartıyla 14 (ON DÖRT) GÜN içerisinde işbu sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması halinde bu sürede DANIŞAN tarafından oluşturulan ancak gerçekleşmeyen randevulara ilişkin ücretler DANIŞANA iade edilir.

12- DENEME ÜYELİKLERİ

PLATFORM SAHİBİ, yapacağı anlaşmalar kapsamında DANIŞAN adına 14 (ON DÖRT) GÜN süreli deneme abonelikleri tanımlayabilecektir. 14 (ON DÖRT) GÜN sonunda deneme aboneliği otomatik olarak sona erecektir. Deneme aboneliği sonrası platforma üye olan DANIŞAN, 11. madde kapsamında cayma hakkına sahip değildir.

13- DEVİR YASAĞI

DANIŞAN, hesabını ve işbu Sözleşme ile platform kullanımından doğan hak ve yükümlülüklerini herhangi bir şekilde üçüncü bir kişiye devir veya temlik edemez.

14- PLATFORM MÜYELİK ÜCRETİ

Platforma üyelik ücretsizdir. DANIŞAN platforma üye olarak yalnız almak istediği uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ve danışmanlık hizmetlerine ilişkin muayene veya danışma ücretleri ile katılmak istediği etkinlik ve eğitimlerin ücretlerini ödemeyi taahhüt eder. PLATFORM SAHİBİNİN, işbu sözleşmenin 6.2.11. maddesi uyarınca üyelik ücretinde değişiklik yapma hakkı saklıdır.

15- MUAYENE VE DANIŞMA ÜCRETLERİ

15.1. Sağlık profesyoneli ve danışmanlar, platform aracılığıyla sundukları uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ve danışmanlık hizmetine karşılık danışanlardan talep ettikleri muayene ve danışma ücretlerini kendileri belirlemekte ve profillerinde ilan etmektedir. DANIŞAN ve PLATFORM SAHİBİNİN, işbu sözleşmesinin 6.2.12. maddesinde yer alan fiyat eşitleme hakkı saklıdır.

15.2. Sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından belirlenen muayene ve/veya danışma ücreti DANIŞAN tarafından uzaktan veya yüz yüze sağlık ve/veya danışmanlık hizmeti randevusu oluşturulduğunda 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemeleri kapsamında faaliyet iznine sahip olan aracı kuruluş aracılığıyla yapılacaktır.

15.3. Uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ve/veya danışmanlık hizmeti karşılığında DANIŞAN tarafından yapılacak muayene ve/veya danışma ücreti ödemesine ilişkin faturayı/makbuzu düzenlemekten ilgili hizmeti veren sağlık profesyoneli veya danışman sorumludur. Sağlık profesyoneli veya danışman tarafından düzenlenen e- Fatura ya da e-SMM uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ve/veya danışmanlık hizmeti randevusu gerçekleştikten sonra EN GEÇ 7 (YEDİ) gün içerisinde DANIŞANA gönderilecektir.

15.4. Platform aracılığıyla düzenlenen etkinlik ve/veya eğitimlerin DANIŞAN tarafından satın alınması halinde de işbu madde hükümleri uygulanır.

16- RANDEVU İPTALİ, ERTELEME VE ÜCRET İADESİ

16.1. Sağlık profesyoneli ve danışmanlar, platform aracılığıyla sundukları uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ve danışmanlık hizmetine ilişkin randevu iptali, erteleme ve ücret iadesine ilişkin koşulları kendileri belirlemekte ve profillerinde ilan etmektedir. DANIŞAN işbu koşullara uymak suretiyle aldığı randevuları iptal edebilir veya erteleyebilir. Randevu iptali veya ertelemesinde ilgili sağlık profesyoneli veya danışman tarafından ücret iadesi hakkının tanınmış olması halinde DANIŞAN ücret iadesi talep edebilir.

16.2. DANIŞAN, sağlık profesyoneli ve/veya danışmanın uzaktan vereceği hizmetlerde görüşmeyi başlatmakta 5 (BEŞ) DAKİKADAN fazla gecikmesi nedeniyle randevusunu iptal ettiği takdirde ya da randevunun henüz gerçekleşmeden bizzat sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından iptal edilmesi halinde ücret iadesi talep etme hakkına sahiptir. Ancak 15 (ON BEŞ) günü geçmeyen randevu ertelemeleri ile aynı branşta hizmet veren başka bir sağlık profesyoneli ve/veya danışman adına randevu oluşturulması halinde DANIŞANA ücret iadesi yapılmaz. Bu tutar DANIŞAN tarafından oluşturulan yeni randevuya istinaden yapılması gereken ödemeden mahsup edilir.

16.3. Ücret iadesi hakkının doğduğu durumlarda DANIŞAN ödediği ücretin aynen iadesini isteyebileceği gibi ilgili tutarın bir sonraki randevusunda ve/veya platform üzerinden satın alacağı herhangi bir eğitim ve/veya etkinlik hizmetinde kullanılmak üzere profiline bakiye olarak tanımlanmasını da tercih edebilir.

16.4. Üyelik dönemi boyunca cayma hakkının kullanılması hali hariç; sözleşmenin feshi de dahil olmak üzere üyeliğin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde DANIŞAN tarafından alınan randevular ilgili sağlık profesyoneli ve/veya danışman tarafından belirlenen koşullara uygun şekilde iptal edilmedikçe DANIŞANA muayene ve/veya danışma ücreti iadesi yapılmayacaktır.

16.5. Platform aracılığıyla düzenlenen etkinlik ve/veya eğitimlerin iptali, ertelenmesi ve ücret iadesi talepleri yönünden de işbu madde hükümleri uygulanır.

17- MÜCBİR SEBEPLER

İşbu sözleşmenin imzası sırasında öngörülemeyen ve taraflardan en az birinin çalışma imkânını kısmen veya tamamen, geçici veya daimî olarak durduracak derecede meydana gelen doğal afet, yangın, savaş, seferberlik ilanı, grev, salgın hastalık vb. gibi tarafların kendi ihmalinden kaynaklanmayan ve kontrolü dışındaki bir nedenden kaynaklanan olaylar ile mevzuat değişikliği, yasal kısıtlamalar gibi haller mücbir sebep sayılacaktır. Mücbir sebep devam ettiği sürece taraflar işbu sözleşmede yer alan yükümlülüklerinin ifasından sorumlu değildir. Sözleşmenin mücbir sebep nedeniyle feshi halinde taraflar iyi niyet kuralları gereği birbirlerinden herhangi bir talepte bulunmayacaklardır.

18- ÜYELİĞİN ASKIYA ALINMASI VE SÖZLEŞMENİN FESHİ

18.1. Taraflar 1 (BİR) HAFTA öncesinde diğerine yapacağı yazılı bir bildirimle işbu sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir. Sözleşmenin DANIŞAN tarafından feshedilerek üyeliğin sonlanması halinde DANIŞAN, fesih tarihi itibariyle halihazırda kendisi ve/veya veli ya da vasisi bulunduğu küçük ve/veya kısıtlı adına oluşturulmuş tüm uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ya da danışmanlık hizmeti sunumuna ilişkin randevular ile varsa kayıt olduğu eğitim/ etkinliklere katılma hakkına sahiptir. DANIŞAN fesih tarihi itibariyle platformu sadece kendisi ve/veya veli ya da vasisi bulunduğu küçük ve/veya kısıtlı adına kayıtlı randevu ve etkinlik/eğitimleri tamamlamakla sınırlı olmak üzere kullanabilecektir. İlgili randevular koşullarına uygun şekilde iptal edilmedikçe salt fesih nedeniyle DANIŞANA muayene ve/veya danışma ya da eğitim/etkinlik ücreti iadesi yapılmayacaktır.

18.2. PLATFORM SAHİBİ tarafından herhangi bir sebeple üyeliği askıya alınan DANIŞAN, askıya alma tarihi itibariyle platformu sadece hali hazırda kendisi ve/veya veli ya da vasisi bulunduğu küçük ve/veya kısıtlı adına kayıtlı randevular ve etkinlik/eğitimlere katılmakla sınırlı olmak üzere kullanabilecektir. Üyelik askıda olduğu sürece DANIŞAN uzaktan ve/veya yüz yüze sağlık ya da danışmanlık hizmeti randevusu oluşturamayacak, herhangi bir eğitim/etkinliğe kayıt olamayacaktır.

18.3. Platform kullanım koşullarını, işbu sözleşmede yer alan diğer yükümlülükleri ve/veya ilgili yasa ve yönetmelikleri ihlal edecek şekilde platformun amacı dışında kullanıldığı kanaatinin önemli ölçüde oluşması halinde PLATFORM SAHİBİ, ilgili aykırılıkların giderilmesini talep etme, aykırılıklar giderilinceye dek DANIŞANIN platformun bir kısmına ya da tamamına erişimini kısıtlama, üyeliğini askıya alma veya bu aykırılıklar makul sürede giderilmediği takdirde sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme hakkına sahiptir.

18.4. DANIŞANA ait hesabın sahtekarlık amacıyla oluşturulduğuna veya bu hesaba sahtekarlık amacıyla erişildiğine ya da yetkisiz herhangi birinin hesabı amacı dışında ve geçerli tüm gerekliliklere uygun düşmeyecek şekilde kullandığına dair makul bir şüphe oluşması halinde PLATFORM SAHİBİ, üyeliği derhal askıya alacak ve DANIŞANIN e-posta adresine bildirimde bulunacaktır.

18.5. DANIŞAN, üyeliğinin askıya alınması ve/veya işbu sözleşmenin feshi nedeniyle PLATFORM SAHİBİNDEN hiçbir bir nam altında kanundan ve/veya sözleşmeden doğan herhangi bir tazminat veya alacak talebinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.

18.6. İşbu sözleşmesinin feshedilmesi suretiyle DANIŞANA ait üyeliğinin iptal edilmesi halinde, DANIŞAN üyeliğin iptal edildiği tarihi izleyen 3 (ÜÇ) AY süreyle hesabına salt okunur şekilde erişim sağlama ve bu içeriği ücret ödemeksizin alma hakkına sahiptir. Bu sürenin sona ermesinin ardından iletilen erişim talepleri için ücret talep edilebilecektir. DANIŞANA ait hesaba yasal nedenlerle erişimin engellendiği ve üyeliğin bu nedenle feshedildiği hallerde bu madde uygulanmaz.

19- DELİL KURALI

DANIŞAN, işbu sözleşmeye aykırılık nedeni ile çıkacak uyuşmazlıklarda PLATFORM SAHİBİNİN defter ve kayıtlarının münhasır delil olarak kabul edileceğini, bu hükmün 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi olduğunu kabul ve beyan etmektedir.

20- UYGULANACAK HUKUK VE UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

İşbu sözleşme Türk Hukukuna tabi olup bu sözleşmede hüküm bulunmayan hallerde ilgili kanun ve mevzuatlarda yer alan hükümler geçerlidir.

Sözleşmenin uygulanması ile ilgili ortaya çıkabilecek uyuşmazlıkların barışçıl yollarla çözümü esastır. Bunun mümkün olmaması halinde uyuşmazlıkların çözümünde

T.C. Ankara Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

20 (YİRMİ) madde, 17 (ON YEDİ) sayfadan oluşan işbu sözleşme, içeriğinin elektronik ortamda onaylanması suretiyle yürürlüğe girmiştir. İşbu sözleşmenin imzalanmasından doğan damga vergisi PLATFORM SAHİBİNE aittir.